Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Internetowa sprzedaż artykułów dla zwierząt rośnie o kilkadziesiąt proc. rocznie

Od początku pandemii internetowa sprzedaż artykułów dla zwierząt rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie - wynika z raportu firmy Ceneo.pl.
Reklama

Rok 2020 rokiem wzrostów

Na portalu Ceneo.pl drugi kwartał 2020 roku to okres największej dynamiki ruchu internetowego związanego z artykułami dla zwierząt. Miesięczne wzrosty rok do roku w kategorii „karmy i akcesoria dla psów” kształtowały się w tym czasie pomiędzy 57% a 85%, z kolei w kategorii „karmy i akcesoria dla kotów” wynosiły pomiędzy 61 i 87%. Największy wzrost zanotowała jednak kategoria „artykuły zoologiczne’, zainteresowanie nią rosło w tempie od 87% do 167%.

Ogółem, klikalność kategorii „karmy i akcesoria dla psów” w 2020 roku wzrosła o 47% w stosunku do roku 2019. Identyczny wynik zanotowała kategoria „karmy i akcesoria dla kotów”, jednak największy wzrost klikalności, aż o 77%, zanotowała branża „artykuły zoologiczne”.

W 2020 roku, w porównaniu z rokiem 2019, ruch internetowy związany z wieloma produktami rósł w tempie trzycyfrowym. Zainteresowanie internautów legowiskami dla psów wzrosło o 137%, drapakami dla kotów o 158%, klatkami dla małych zwierząt o 158%, klatkami i kojcami dla psów o 195%, klatkami dla ptaków o 187%, terrariami o 227%. Rekordowym produktem pod względem wzrostu popularności w 2020 roku były budy dla psów, związany z nimi ruch internetowy wzrósł aż o 307%.

Branża coraz bardziej konkurencyjna

Jednocześnie od 2019 roku nieznacznie spada średnia wartość koszyka zakupowego. W kategorii „artykuły zoologiczne” spadła z 85 zł w roku 2019 do 78 zł w roku 2021. Oznacza to spadek o 5% w roku 2020 i kolejne 3% w roku 2021. Podobnie jest w kategorii „karmy i akcesoria dla kotów” – spadek ze 115 do 92 zł, o 10% w roku 2020 i 12% w roku 2021 oraz w kategorii „karmy i akcesoria dla psów” – spadek ze 151 do 137 zł o 4% w roku 2020 i o 6% w roku 2021. Te dane mogą świadczyć o tym, że w szybkim tempie rośnie konkurencyjność rynku oraz zaostrza się walka cenowa między producentami.

Najważniejszą grupę wiekową nabywców są konsumenci w wieku pomiędzy 25 a 34 lata. Stanowią oni aż 31,1% wszystkich nabywców. Drugą największą grupą są konsumenci w wieku 35-44 lata – 21,8% ogółu. Prawie dwie trzecie klientów we wszystkich kategoriach wiekowych stanowią kobiety.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.