Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ipopema: Pointpack utrzyma szybkie tempo powiększania sieci

Analitycy Ipopema prognozują,  że w 2024 roku spółka Pointpack osiągnie 20 tys. punktów nadawczo-odbiorczych PUDO („pick up, drop off”), w porównaniu do ponad 11 tys. obecnie.
Reklama

Pointpack oferuje rozwiązania IT oraz usługi logistyczne dla branży kurierskiej oraz handlowej, koncentrując swoją działalność w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili.

Platforma Pointpack jest systemem aplikacji, który integruje z systemami firm kurierskich kasy fiskalne, systemy kasowe oraz automatów nadawczo-odbiorczych („AMP”) w punktach sieci handlowych. Dzięki platformie Pointpack sieci handlowe stając się punktami nadawczo-odbiorczymi („PUDO”, „pick up, drop off”) zyskują możliwość współpracy z wieloma firmami kurierskimi (korzystając z dodatkowych przychodów i ruchu), podczas gdy kurierzy zwiększają swój zasięg.

Poprzez swoją platformę Pointpack zyskuje ekspozycję spółki na rosnący rynek e-commerce w Polsce, który napędza wzrost przesłanych paczek. - Oczekujemy, że Pointpack skorzysta na wzroście szerokiego rynku i dodawaniu kolejnych punktów PUDO do swojej sieci. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla Pointpacku od zalecenia KUPUJ i wyznaczamy wartość godziwą spółki na PLN 125.00ps (co daje 81% potencjału wzrostu) – napisali analitycy Ipopema w raporcie z 7 września.

Jak przypominają, w 2021 do tej pory Pointpack podpisał lub rozszerzył umowy z grupą Eurocash, Carrefourem, Lidlem i Martes Sport, podczas gdy Poczta Polska ogłosiła pilotażowy program w Biedronce przy użyciu platformy Pointpack. - Naszym zdaniem te umowy powinny pozwolić spółce utrzymać szybkie tempo powiększania sieci. Prognozujemy osiągnie próg 20k punktów PUDO w 2024E w porównaniu do ponad 11k obecnie i 8.3k na koniec 2020 r. – czytamy w raporcie.

Średni wzrost wolumenu paczek B2C w Polsce w latach 2020E-2024E jest szacowany na 16% (za prospektem InPostu), przy czym wzrost wolumenu przypisany segmentowi PUDO jest prognozowany tylko na 6% (uwzględniając środki przedziałów prognozy). - Naszym zdaniem Pointpack będzie w stanie utrzymać wyraźnie wyższe tempo wzrostu wolumenu obsłużonych paczek w kolejnych latach dzięki: 1) tempu przyrostu sieci PUDO, oraz 2) optymalizacji wykorzystania sieci przez firmy kurierskie. To łącznie powinno umożliwić średni wzrost przychów spółki na poziomie 23% w 2020-2024E pomimo konkurencji ze strony segmentów APMów i dostaw pod wskazany adres – prognozują analitycy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.