PARTNER PORTALU

Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?

Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl 2 marca 2021 13:01

Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu? dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, Karol Tak

Przed nami ciekawy okres rywalizacji o rynek nad Wisłą – warto obserwować rozwiązania implementowane przez Amazona i Allegro w walce o klienta.

- Pojawienie się amerykańskiego giganta może spowodować rozległe zmiany na rynku, obejmujące walkę o klientów, formułowanie oferty i sposób prezentacji oraz oferowane promocje, rozwój omnichannel, doskonalenie logistyki, rozwój innowacji, sposoby komunikacji z klientami, obsługę klientów. Zmiany, które spowoduje wejście Amazona, będą wynikiem silnego podniesienia poprzeczki konkurencji na e-rynku. Profesjonalizacja kanału e-commerce będzie wymuszać wysoką sprawność operacyjną od pozostałych uczestników e-rynku - uważa Urszula Kłosiewicz-Górecka, z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

Jej zdaniem bardzo duże wyzwanie stoi przed Allegro. - Pomimo, że Allegro notuje tylko około 200 milionów odsłon miesięcznie, wobec Amazona, który ma ich 4,5 miliarda, Allegro nie znajdzie się na przegranej pozycji i podejmie walkę konkurencyjną. Atutem Allegro jest znajomość rynku polskiego i bardzo dobre zakorzenienie na tym rynku. Dysponuje bardzo szeroką ofertą produktów i dopracowaną platformą, do której zarówno dostawcy jak i konsumenci są przyzwyczajeni. Zbudowane relacje i lojalni klienci powinny stać się atutem Allegro - mówi ekspertka PIE.

 – Wejście Amazona na polski rynek może tylko wzmocnić migrację kupujących i sprzedających do e-commerce. Na świecie już ponad 50% wartości całej sprzedaży online stanowią transakcje na platformach mrketplace. Wejście Amazona z pewnością przełoży się na przyspieszenie tego trendu również w Polsce. Firmy, które mogą natomiast zaobserwować spadki – to tradycyjni gracze offline, którzy nie przygotowali się w odpowiednim stopniu do sprzedaży w internecie – mówi Karol Tak, Head of Marketplace (Amazon) G Media Plus.

Gdy Amazon wchodzi na rynek, wysoki standard obsługi staje się ważniejszy, niż kiedykolwiek. Gigant znany jest ze swojej polityki stawiania klienta w centrum wszystkich decyzji. Allegro również zrozumiało to już jakiś czas temu, tworząc rozwiązania sprofilowane pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów. Obie firmy wdrożyły programy lojalnościowe – Amazon Prime i Allegro Smart. Obie również dbają o bezpieczeństwo kupujących dzięki coraz lepszej obsłudze, włączając w to rozpatrywanie skarg, jak również jakość usług logistycznych, które są szczególnie mocną stroną Amazona. Od wielu lat sprzedający mogą korzystać z usług fullfilmentowych Amazon w modelu FBA, które obejmują kompleksową obsługę magazynowania, pakowania, dostawy i obsługi posprzedażowej. Allegro również ogłosiło rozpoczęcie współpracy z partnerami w ramach programu Fullfilment od Allegro – ale szczegóły nie są jeszcze znane.


  • Marek 2021-03-05 12:28:43

    Warto zaznaczyć, że większość oferowanych przez Amazon rozwiązań (puki co) nie jest dostępnych w Polsce. Można olać brak tłumaczenia 500 słów w menu Kindle, brak Kindle Store, ale jeśli nie wprowadzą Prime to mogą już się pakować i przybić pionę eBayowi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8424

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.