PARTNER PORTALU

Jak Polacy handlują w internecie? Oprócz własnego e-sklepu, także Allegro i Facebook

Autor: MW, dlahandlu.pl 23 marca 2021 10:59

Jak Polacy handlują w internecie? Oprócz własnego e-sklepu, także Allegro i Facebook Ponad połowa sklepów internetowych to działalność jednoosobowa, fot. Shutterstock

Sklep internetowy stanowi główne źródło dochodu dla łącznie ponad 21 proc.
badanych. W przypadku 13 proc. e-sprzedawców - odpowiada za około połowę ich
dochodu. Dla pozostałych - to dodatkowe źródło dochodu - wynika z raportu „Nowy świat e-commerce" przygotowanego przez Shopera.

Z danych Shoper wynika, że ponad połowa sklepów internetowych to działalność jednoosobowa (53 proc.), niemal co trzeci prowadzony jest we współpracy z bliską osobą - partnerem, członkiem rodziny. Pozostałe e-biznesy to przedsięwzięcia zatrudniające więcej niż dwie osoby (19 proc.).

Łącznie - niemal 80 proc. właścicieli sklepów internetowych prowadzi także inną formę
działalności handlowej. W przypadku 35 proc. badanych jest to sklep stacjonarny, a niemal
połowa (44 proc.) - wykorzystuje do prowadzenia sprzedaży inne kanały online.

Badani deklarują aktywność handlową także w innych serwisach internetowych.
Wśród najczęściej wykorzystywanych do prowadzenia sprzedaży zdecydowanie wyróżniają się dwa. Największą popularnością cieszy się Allegro - 42 proc. właścicieli sklepów sprzedaje także z wykorzystaniem tego kanału. Nieco rzadziej z kolei, wskazywany był najpopularniejszy serwis społecznościowy - Facebook. Typował go co czwarty e-sprzedawca (26 proc.). Serwisy internetowe typu OLX czy sprzedajemy.pl, marketplaces czy porównywarki cen mają już niewielki udział na poziomie 7-9 proc.

- Ostatnie dwa lata to niezwykle dynamiczny rozwój Facebooka pośród kanałów sprzedaży. Jeszcze w 2018 roku jego udziałwynosił zaledwie 3 proc. Spora zmiana nastąpiła także w grupie serwisów typu OLX czy Sprzedajemy.pl. Ich udział na przestrzeni dwóch lat spadł z 18 proc. do 9 proc. Jednak w przypadku tej ostatniej grupy kanałów sprzedaży online - możemy spodziewać się zmian w bieżącym roku. Wspomniana platforma OLX wprowadza sporo regulacji ułatwiających prowadzenie sprzedaży przedsiębiorcom, a także chroniących kupujących. Analizować będziemy z pewnością rok wejścia do Polski Amazona - z polskojęzycznym serwisem i obsługą lokalnego rynku. Nie należy upatrywać jednak w tym zagrożenia, ale szansy. Na nasz rynek wchodzi bardzo duży i profesjonalny gracz, co powinno zwiększyć zainteresowanie Polaków e-zakupami, a w konsekwencji podnieść wartość całego e-handlu. Sprzedający zyskują zaś kolejne atrakcyjne miejsce, gdzie mogą zamieścić swoją ofertę dla klientów końcowych. Sklepy internetowe także powinny upatrywać w Amazonie dla siebie szansy, wykorzystując popularny marketplace jako dodatkowy kanał sprzedaży - komentuje Artur Halik, Shoper Head of Sales.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.