PARTNER PORTALU

Jak prowadzić e-sklep na konkurencyjnym rynku? 21 porad na 2021 rok

Autor: PB 24 marca 2021 10:06

Jak prowadzić e-sklep na konkurencyjnym rynku? 21 porad na 2021 rok Jak prowadzić sklep internetowy? Na co zwrócić szczególną uwagę? Poniżej przedstawiamy 21 porad na 2021 rok. Fot. Shutterstock

W 2020 roku powstało prawie 11 800 sklepów internetowych ale też ponad 5 000 zawiesiło działalność. Odpowiedzi samych konsumentów na pytania o to, jak odbierają działanie e-sklepów w czasach pandemii są podzielone. 51 proc. badanych jest zdania, że e-sklepy sprawnie dostosowały się do pandemii, 49 proc. - że raczej sobie nie poradziły – informuje raport Mobile Institute „Co (u)gryzie e-commerce?”.

- Z jednej i drugiej strony padają podobne argumenty - zwiększenie, bądź niewystarczający i trudno dostępny asortyment, dłuższe lub sprawne dostawy, lepsze zdjęcia i opisy lub opisy wprowadzające w błąd, atrakcyjne albo pozorne promocje. Najwyraźniej część e-sklepów poradziła sobie, a część niestety nie, co sprawia, że pewna grupa konsumentów z negatywnymi doświadczeniami może poddawać w wątpliwość wygodę zakupów cyfrowych. Warto zaznaczyć, że - jak pokazują dane - żadnych problemów w e-commerce nie dostrzega jedynie 12 proc. internautów – czytamy w raporcie.

Jak zatem prowadzić sklep internetowy? Na co zwrócić szczególną uwagę? Mobile Institute przedstawia 21 porad na 2021 rok. Prezentujemy je poniżej.

1. Nie ignoruj milczących klientów!

Większość klientów napotykających na problemy z e-sklepem opuszcza go bez jakiegokolwiek kontaktu.

2. Ułatwiaj zwroty produktów.

Zwroty produktów potrafią zniechęcić klientów i uprzykrzyć im zakupy. Im łatwiejszy będzie ten proces, tym bardziej zadowolony konsument.

3. Bądź dostępny w różnych kanałach.

Współcześni konsumenci chcą mieć wybór - nie należy ograniczać sprzedaży tylko do jednego kanału.

4. Doceń potencjał social mediów.

Coraz więcej internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

5. Nie spoczywaj na laurach.

Internauci coraz częściej kupują w sklepach specjalistycznych o szerokim wyborze produktów, nie kierują się tylko do znanych marek.

6. Dbaj o częstych klientów.

Osoby, które częściej kupują w sieci, są bardziej krytyczne wobec e-sklepów i dostrzegają znacznie więcej problemów.

7. Ułatw dzielenie się opinią.

Internauci chcą dzielić się opiniami o procesie zakupowym na każdym jego etapie, nie tylko po zakupie i otrzymaniu towaru.

8. Zapamiętaj klienta i jego potrzeby.

Klienci doceniają nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają ich zakupy, jak wygodne wyszukiwanie, czy zapamiętywanie danych z formularzy.

9. Podpowiadaj klientowi.

Klienci e-sklepów coraz chętniej chcą korzystać z rozwiązań umożliwiających podpowiadanie produktów, które mogą ich zainteresować. To oszczędza czas.

10. Zapewnij dogodne płatności.

Konsumenci cenią sobie bogaty wybór metod płatności, a brak odpowiedniej skutecznie zniechęca ich do zakupu.

11. Ulepsz dostawy.

Dostawy - nieterminowość, niewygodny wybór, wysokie ceny - są w oczach e-kupujących jednym z gorzej ocenianych obszarów funkcjonowania sklepów online.

12. Pamiętaj, że oczekiwania wzrastają.

W okresie pandemii oczekiwania klientów e-commerce (zwłaszcza kobiet) wzrosły, a w znacznej części generalnie są na poziomie wyższym niż w kanale offline.

13. Nagradzaj klientów.

E-konsumenci podzielą się danymi na swój temat, jeśli w zamian otrzymają konkretne benefity. To nie musi być nagroda, a raczej darmowa dostawa.

14. Zachęcaj promocjami.

Promocje są dla polskich konsumentów elementem „must-be”. Potrafią też zauważyć te pozorne.

15. Daj się wypowiedzieć.

Klienci e-sklepów nie są zamknięci na badania marek. Chcieliby również tworzyć społeczności wokół marek.

16. Oferuj proste rozwiązania.

Internauci chcieliby w prosty sposób kontaktować się z marką w wielu różnych kwestiach, jak opisy produktów, czy funkcjonalności e-sklepu.

17. Trzymaj się terminów.

Konsumenci skarżą się na niedotrzymywanie terminów dostaw, a za tę sytuację obwiniają e-sklepy, a nie firmy logistyczne.

18. Pamiętaj o prezentacji.

Jedynie 23% kupujących nie dostrzega problemów z prezentacją produktów w e-commerce.

19. Zadbaj o bezpieczeństwo. Aż jedna trzecia wszystkich internautów padła ofiarą oszustwa w sieci. Kupującym najwięcej zdarzyło się to jeszcze częściej.

20. Okaż zainteresowanie. E-klienci dostrzegają wiele problemów w obszarze kontaktowania się ze sklepem. Jedynie 12 proc. nie widzi żadnych.

21. Zapewnij, że zakupy będą wygodne. Nieprzyjazna i niedostosowana strona sklepu zniechęca klientów do zakupów. 3/4 nie wie, jak zgłosić taki problem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tomasz 2021-03-25 10:23:45

    Wychodzi na to ,że do każdego zamówienia z E-sklepu , trzeba dołożyć tubkę wazeliny, a sprzedawca powinien dostarczyć towar osobiście , nie później niż 30 minut po złożeniu zamówienia, przy okazji wyprowadzić psa klienta i posprzątać kocią kuwetę, zrobić obiad , powiesić pranie i może jeszcze zająć sie znudzona Panią domu

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8703
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,75

  • Śr

    3,03

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.