Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jak prowadzić e-sklep na konkurencyjnym rynku? 21 porad na 2021 rok

W 2020 roku powstało prawie 11 800 sklepów internetowych ale też ponad 5 000 zawiesiło działalność. Odpowiedzi samych konsumentów na pytania o to, jak odbierają działanie e-sklepów w czasach pandemii są podzielone. 51 proc. badanych jest zdania, że e-sklepy sprawnie dostosowały się do pandemii, 49 proc. - że raczej sobie nie poradziły – informuje raport Mobile Institute „Co (u)gryzie e-commerce?”.
Reklama

- Z jednej i drugiej strony padają podobne argumenty - zwiększenie, bądź niewystarczający i trudno dostępny asortyment, dłuższe lub sprawne dostawy, lepsze zdjęcia i opisy lub opisy wprowadzające w błąd, atrakcyjne albo pozorne promocje. Najwyraźniej część e-sklepów poradziła sobie, a część niestety nie, co sprawia, że pewna grupa konsumentów z negatywnymi doświadczeniami może poddawać w wątpliwość wygodę zakupów cyfrowych. Warto zaznaczyć, że - jak pokazują dane - żadnych problemów w e-commerce nie dostrzega jedynie 12 proc. internautów – czytamy w raporcie.

Jak zatem prowadzić sklep internetowy? Na co zwrócić szczególną uwagę? Mobile Institute przedstawia 21 porad na 2021 rok. Prezentujemy je poniżej.

1. Nie ignoruj milczących klientów!

Większość klientów napotykających na problemy z e-sklepem opuszcza go bez jakiegokolwiek kontaktu.

2. Ułatwiaj zwroty produktów.

Zwroty produktów potrafią zniechęcić klientów i uprzykrzyć im zakupy. Im łatwiejszy będzie ten proces, tym bardziej zadowolony konsument.

3. Bądź dostępny w różnych kanałach.

Współcześni konsumenci chcą mieć wybór - nie należy ograniczać sprzedaży tylko do jednego kanału.

4. Doceń potencjał social mediów.

Coraz więcej internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

5. Nie spoczywaj na laurach.

Internauci coraz częściej kupują w sklepach specjalistycznych o szerokim wyborze produktów, nie kierują się tylko do znanych marek.

6. Dbaj o częstych klientów.

Osoby, które częściej kupują w sieci, są bardziej krytyczne wobec e-sklepów i dostrzegają znacznie więcej problemów.

7. Ułatw dzielenie się opinią.

Internauci chcą dzielić się opiniami o procesie zakupowym na każdym jego etapie, nie tylko po zakupie i otrzymaniu towaru.

8. Zapamiętaj klienta i jego potrzeby.

Klienci doceniają nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają ich zakupy, jak wygodne wyszukiwanie, czy zapamiętywanie danych z formularzy.

9. Podpowiadaj klientowi.

Klienci e-sklepów coraz chętniej chcą korzystać z rozwiązań umożliwiających podpowiadanie produktów, które mogą ich zainteresować. To oszczędza czas.

10. Zapewnij dogodne płatności.

Konsumenci cenią sobie bogaty wybór metod płatności, a brak odpowiedniej skutecznie zniechęca ich do zakupu.

11. Ulepsz dostawy.

Dostawy - nieterminowość, niewygodny wybór, wysokie ceny - są w oczach e-kupujących jednym z gorzej ocenianych obszarów funkcjonowania sklepów online.

12. Pamiętaj, że oczekiwania wzrastają.

W okresie pandemii oczekiwania klientów e-commerce (zwłaszcza kobiet) wzrosły, a w znacznej części generalnie są na poziomie wyższym niż w kanale offline.

13. Nagradzaj klientów.

E-konsumenci podzielą się danymi na swój temat, jeśli w zamian otrzymają konkretne benefity. To nie musi być nagroda, a raczej darmowa dostawa.

14. Zachęcaj promocjami.

Promocje są dla polskich konsumentów elementem „must-be”. Potrafią też zauważyć te pozorne.

15. Daj się wypowiedzieć.

Klienci e-sklepów nie są zamknięci na badania marek. Chcieliby również tworzyć społeczności wokół marek.

16. Oferuj proste rozwiązania.

Internauci chcieliby w prosty sposób kontaktować się z marką w wielu różnych kwestiach, jak opisy produktów, czy funkcjonalności e-sklepu.

17. Trzymaj się terminów.

Konsumenci skarżą się na niedotrzymywanie terminów dostaw, a za tę sytuację obwiniają e-sklepy, a nie firmy logistyczne.

18. Pamiętaj o prezentacji.

Jedynie 23% kupujących nie dostrzega problemów z prezentacją produktów w e-commerce.

19. Zadbaj o bezpieczeństwo. Aż jedna trzecia wszystkich internautów padła ofiarą oszustwa w sieci. Kupującym najwięcej zdarzyło się to jeszcze częściej.

20. Okaż zainteresowanie. E-klienci dostrzegają wiele problemów w obszarze kontaktowania się ze sklepem. Jedynie 12 proc. nie widzi żadnych.

21. Zapewnij, że zakupy będą wygodne. Nieprzyjazna i niedostosowana strona sklepu zniechęca klientów do zakupów. 3/4 nie wie, jak zgłosić taki problem.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum