PARTNERZY PORTALU

Jak utrzymać e-klientów po rekordowym 2020 roku?

Autor: MW, dlahandlu.pl 11 maja 2021 12:37

Jak utrzymać e-klientów po rekordowym 2020 roku? Internet to kanał sprzedaży odporny na lockdowny, fot. Shutterstock

2020 był rekordowym rokiem pod względem liczby nowo otwieranych sklepów w internecie. Znaczna część z nich otwierała się pod wpływem pandemicznych obostrzeń, które utrudniły zarobkowanie stacjonarnym sprzedawcom. Co się z nimi stanie, jeśli galerie i supermarkety otworzą się znowu na dobre?

  • Czy klienci nie porzucą zakupów internetowych, gdy zaczną znikać obowiązujące od miesięcy obostrzenia, powraca wraz z odmrażaniem kolejnych sektorów gospodarki?
  • Jeśli rentowność internetowego handlu spadnie, podetnie skrzydła e-biznesom zakładanym w ostatnich kilkunastu miesiącach

W Wielkiej Brytanii, gdzie luzowanie lockdownu rozpoczęto już w kwietniu, odzieżowy multisklep internetowy Mytheresa zapowiedział, że spodziewa się znacznego spowolnienia wzrostu w połowie roku. Jego główni sieciowi konkurenci Boohoo i Asos dokonują obecnie dużych inwestycji zwłaszcza w reklamę w mediach społecznościowych, by przekonać do zakupów online jak najwięcej klientów, nim znikną wszystkie obostrzenia.

Przyciągnąć klientów do e-sklepów

Podobną strategię przyjęły w ubiegłym roku także sklepy internetowe działające na platformie Shoper w kategorii Sport i podróże. Pandemiczne warunki, które podbiły sprzedaż e-sklepów odzieżowych, dziecięcych czy wnętrzarskich, nie były korzystne dla sprzedawców sprzętu dla aktywnych. Dlatego też, jak wynika z raportu “Nowy świat e-commerce” Shopera, sklepy z tej kategorii najchętniej ze wszystkich inwestowały w działania reklamowe. Niemal co drugi zakup w tych sklepach (48 proc.) w 2020 r. miał miejsce dzięki kampaniom reklamowym. Dla porównania w branżach Dzieci oraz Dom i ogród, którym pandemia samoistnie przysporzyła klientów, reklama wygenerowała odpowiednio 34 i 31 proc. zakupów.  

Z przeprowadzonego badania wynika, że właściciele sklepów internetowych inwestują w  wiele działań, które mają na celu przyciągnięcie klientów do ich witryn. W 2020 r. zdecydowanie dominowały pośród nich social media: 12 proc. badanych korzystało z płatnych reklam na Facebooku, 11 proc. korzystało z reklam Google Ads oraz działań z zakresu pozycjonowania (11 proc.). W  czołówce metod stosowanych do przyciągnięcia klientów znalazły się także nowoczesne i szybkie płatności - 10 proc.

Internetowe biznesy odporne na recesję?

2020 rok pokazał, że internet to kanał sprzedaży, odporny na lockdowny i zamrożenia gospodarki. Choć wciąż nie jest pewne, jaka gospodarka wyłoni się z covidowego zamieszania, polscy e-sprzedawcy pozostają optymistami i już planują kolejne inwestycje w swoje sklepy.

Jak pokazuje raport Shopera "Nowy świat e-commerce", 41 proc. właścicieli sklepów internetowych planuje w 2021 roku wprowadzić nowe produkty i nawiązać współpracę z nowymi dostawcami, tyle samo będzie inwestować w reklamę.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10762
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    7,96

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.