Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Jak wejść na rynek e-commerce w 2021 roku?

Według badania Blue Media w Polsce obecnie 94 proc. internautów w Polsce robi zakupy online. Wynik badania pokazuje, że praktycznie każdy kto korzysta z internetu kupuje online.
Reklama


Jak wynika z badania PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, w 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu oscylowała w granicach ok. 80 mld zł, a w 2026 roku podwoi się i osiągnie wartość ok. 162 mld zł.  Ekonomiści spodziewają się, że po wzroście o 25,7 proc. w 2020 roku, rynku e-commerce na świecie osiągnie wartość 4,921 bln USD – tak wynika z raportu „Global Ecommerce Forcast 2021”.
Jak wynika z raportu „The Ultimate Guide to E-commerce Platforms”, przygotowanego przez ekspertów Future Mind, na rynku jest kilka rodzajów platform e-commerce, które dostarczają gotowe do użycia elementy składowe funkcjonującego sklepu internetowego. Jednak wejście w e-commerce szybko, bez odpowiedniej analizy i strategii może wiązać się z dużymi kosztami oraz ograniczeniem rozwoju biznesu w przyszłości.
- Wybór odpowiedniej, istniejącej platformy e-commerce, która pozwoli na użycie specjalnych rozszerzeń, integrację z zewnętrznymi serwisami, a także zakodowanie niestandardowych rozwiązań zgodnie z potrzebami użytkownika to bardzo ważny element, który wpływa na doświadczenia klienta – wyjaśnia, Emil Waszkowski, Head of Consulting w Future Mind. Wybierając taką platformę należy wziąć pod uwagę wielkość firmy, jej przychodów, modelu biznesowego i przyszłych celów – dodaje.

Według badania PwC niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie planuje zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Jednocześnie według raportu „Global Voices 2021: Cross-Border Insights” w 2020 r. zdecydowanie więcej osób, niż rok wcześniej, po raz pierwszy dokonało zakupów w Internecie, a 68 proc. kupujących zrobiło to poza krajem ojczystym, na globalnej platformie, szukając najlepszej oferty.
Ponadto m-commerce szturmem wdziera się do głównego nurtu preferowanych kanałów zakupów online na świecie. Według raportu „Mcommerce Forecast 2021”, mobilna sprzedaż detaliczna w samym USA, w porównaniu do roku ubiegłego, do końca 2021 r. wzrośnie o rekordowe 15,2 proc, osiągając wartość 359,32 mld dolarów. Eksperci prognozują, że do 2025 r. ta wartość praktycznie się podwoi.
Szybki rozwój m-commerce stawia go w centrum strategii detalicznych i zmienia relacje sprzedawcy z klientami. Detaliści już dziś muszą budować relacje z platformami typu mobile-first i rozwijać mobilne doświadczenie klienta.
- W odniesieniu do prognoz rynkowych, należy pamiętać, że po trudnym okresie zamknięcia większości sklepów stacjonarnych, część konsumentów będzie wracała do robienia zakupów osobiście i coraz częściej sięgała po swoje smartfony, aby skorzystać z programu lojalnościowego i dokonać płatności w fizycznym punkcie sprzedaży. Ważne jest aby projektując rozwiązania cyfrowe uwzględnić również ten aspekt - zaznacza Emil Waszkowski, ekspert Future Mind.
Zdaniem ekspertów z Future Mind dobrze zaprojektowany produkt cyfrowy powinien zawsze być dostosowany do oczekiwań współczesnego klienta, stanowić balans pomiędzy designem, użytecznością a kosztami oraz być skoncentrowanym na celu, jakim jest sprzedaż.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.