PARTNER PORTALU

Jak wybrać hosting dla e-sklepu, by nie tracić klientów

Autor: Mateusz Mazurek 25 lutego 2021 10:16

Jak wybrać hosting dla e-sklepu, by nie tracić klientów fot. shutterstock

Długie ładowanie sklepu odstrasza klientów od zakupu. Opóźnienie ładowania sklepu Amazona o 1 sekundę przynosi firmie 1,6 biliona dolarów straty rocznie. Badania Google z 2017 roku pokazuję, że 0,5 sekundy wydłużenia czasu ładowania strony, powoduje spadek zakupów o 20 proc. Wolno działający e- sklep wpływa negatywnie na ruch, współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, zadowolenie klientów i pozycję w Google. Na co zwrócić uwagę szukając szybkiego hostingu, który decyduje o szybkości działania e-sklepu?

Szukając szybkiego i bezpiecznego hostingu sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu takim jak np. WooCommece (WordPress), Prestashop czy Magento warto zwrócić uwagę na:
· CPU/RAM i liczba procesów - to podstawowe parametry techniczne. Najlepiej, gdyby hosting oferował min. 1 GHz CPU (procesora), 1 GB pamięci RAM i obsługę jednocześnie min. 10 procesów.
· Dyski SSD (lub SSD NVMe) - są dużo szybsze od standardowych dysków talerzowych (HDD) i przyspieszają działanie sklepu.
· Wsparcie HTTP/2 i HTTP/3 - to nowe protokoły internetowe, które przyspieszają władowanie się stron WWW.

Oprócz tego warto zwrócić uwagę na to, czy hosting oferuje najnowszą wersję PHP oraz silniki takie jak Redis lub Memcached, które potrafią znacznie przyspieszyć ładowanie stron sklepowych.

Od szybkości działania, niemniej ważną kwestią jest bezpieczeństwo hostingu. W końcu dane osobowe klientów e-sklepu, wraz z całą historią ich zakupów przechowywane są właśnie na serwerach firmy hostingowej.

W przypadku wycieku danych osobowych ustawa RODO przewiduje kary w wysokości do 4% przychodu - nawet do 20 000 000 EUR. Dlatego oprócz podpisania z firmą hostingową umowy o powierzeniu danych osobowych, warto też zwrócić uwagę na zabezpieczenia oferowane przez hosting takie jak m.in:
· Certyfikat SSL - kłódka przy adresie strony, którą daje SSL, chroni i szyfruje połączenie między klientem a serwerem sklepu. Taki certyfikat dostępny jest bezpłatnie w większości hostingów.
· WAF (ang. Web Application Firewall) - zapora sieciowa, chroniąca sklep internetowy przed atakami z zewnątrz takimi jak np. próby odgadnięcia hasła administratora sklepu czy wykorzystania znanych luk i błędów w oprogramowaniu.
· Ochrona e-mail - mechanizmy takie jak SPF, DKIM i DMARC, które pozwalają uwierzytelnić pocztę e-mail sklepu oraz ograniczyć znacznie skuteczność prób podszycia się cyberprzestępców pod sklep (phishing).

Mateusz Mazurek, przedsiębiorca internetowy, były właściciel lub współwłaściciel: CupSell, perfumeria Fiorente czy #CLIPPO. Obecnie twórca projektu Jak Wybrać Hosting w ramach którego testuje, sprawdza i recenzuje usługi hostingowe i doradza w tym zakresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,59

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,22

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.