JD.com rozwija kolejną sieć sklepów spożywczych
Nowa sieć, zwana po prostu X, powinna w tym roku osiągnąć pułap co najmniej 500 sklepów. Pierwsze placówki o powierzchni około 80 mkw., oferujące około 500 produktów, otworzyły swoje podwoje pod koniec ubiegłego roku.
Aby zrobić zakupy w X, klienci muszą wcześniej zarejestrować się online, ponieważ dostęp do punktów detalicznych jest przyznawany za pośrednictwem technologii rozpoznawania twarzy, a płatności są w pełni zautomatyzowane. Pracownicy sklepu mają za zadanie uzupełnianie asortymentu na półkach.
JD.com pod koniec ubiegłego roku otworzył pierwszy supermarket high-tech - 7 Fresh. JD.com zamierza otworzyć 1 000 nowych sklepów pod tym szyldem w ciągu najbliższych 3-5 lat. Obie sieci wykorzystują duże ilości danych, aby upewnić się, że asortyment produktów spełnia wymagania konsumentów.
JD.com jest w stanie szybko otwierać nowe sklepy w Chinach, ponieważ ma już rozbudowaną sieć logistyczną (13 centrów dystrybucyjnych i 500 hurtowni). Wcześniej firma korzystała z tego zaplecza rozwijając działalność e-commerce. Teraz baza magazynowa ułatwi dynamiczną ekspansję sieci sklepów stacjonarnych.
Udziałowcem JD.com jest Walmart.