Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

JOKR: produkty kupowane spontanicznie to ok. 47,5 proc wszystkich zamówień

Według danych JOKR tempo dostawy jest dziś kluczowe dla klientów – jako najważniejszy powód przy podejmowaniu decyzji zakupowej wymienia ją 85 proc. polskich użytkowników.
Reklama
  • W zeszłym roku aż 9 na 10 Polaków polowało na okazje podczas listopadowych promocji.
  • Oprócz tradycyjnych kategorii takich jak ubrania, elektronika czy książki coraz częściej kupujemy w sieci produkty spożywcze – zarówno podczas wyprzedaży, jak i w ciągu całego roku.

 

Black Friday (a raczej Black Week) to już w Polsce nowa tradycja, z której chętnie korzystamy. Według raportów aż 61 proc. Polaków przynajmniej raz w życiu kupiło coś podczas listopadowych wyprzedaży. Co ważne ten ruch przesuwa się do sieci: już 30,1 proc. polskich konsumentów kupuje na wyprzedażach tylko w sklepach online. To trend globalny: w USA, skąd wywodzi się Black Friday, w 2020 r. w ostatni weekend listopada z promocji skorzystało ponad 186 mln klientów, z czego 100 milionów zrobiło zakupy przez internet.

Nie jest tajemnicą, że szukając promocji przede wszystkim patrzymy na ceny. Dla 78,1 proc. z nas najatrakcyjniejsze są właśnie obniżki cenowe. Musimy być jednak uważni, bo łatwo możemy natknąć się na promocje, które są atrakcyjne tylko pozornie. Według raportu Deloitte w zeszłym roku w przypadku Black Friday aż 69 proc. ofert nie różniło się ceną w porównaniu do poprzedniego piątku, a 14 proc. było nawet droższe. Dlatego tak ważna jest możliwość sprawdzenia, czy aby na pewno dana oferta jest atrakcyjna.

JOKR dodaje, że cena przestaje być jedynym czynnikiem, na który zwracamy uwagę podczas zakupów. Równie ważna jest szybkość i terminowość dostawy. Doskonałym przykładem na to, że chcemy móc cieszyć się tu i teraz tym, co kupimy w sieci, są firmy z branży q-commerce, które dostarczają zakupy praktycznie natychmiast. Według danych JOKR, platformy oferującej codzienne zakupy spożywcze z dostawą w 15 minut, to właśnie tempo dostawy jest kluczowe dla klientów – jako najważniejszy powód przy podejmowaniu decyzji zakupowej wymienia ją 85 proc. polskich użytkowników aplikacji. Potwierdzają to dane globalne: w Stanach Zjednoczonych szybkość jest kluczowa dla 62 proc. wszystkich klientów kupujących przez internet, a aż 85 proc. szuka alternatywnych ofert, jeśli czas dostawy jest zbyt długi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.