Już co czwarty internauta robi e-zakupy poza Polską

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2019 12:34

Polacy polubili zakupy transgraniczne. Zakupy internetowe poza Polską zrobił w ciągu ostatnich 12 miesięcy co 4. internauta. 16 proc. wśród tych, co dokonali takiego zakupu, zrobiło to ponad 5 razy, a 41 proc. 2-5 razy. Obecnie częściej globalny e-konsument to kobieta (29 proc.% vs 20% mężczyzn). Chętniej i więcej za granicą kupują też zdecydowanie młode osoby – wynika z raportu Płatności Cyfrowe 2019” Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowywanego przez serwis GoMobi.pl na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute.

Wśród kupujących na urządzeniach pełnowymiarowych, odsetek kupujących za granicą wyniósł 28%, a w przypadku kupujących mobilnie był jeszcze wyższy, osiągając 47% wśród kupujących z wykorzystaniem tableta i 33% wśród kupujących na smartfonie.

- Polski konsument jest bardzo świadomy tego, co e-commerce może mu zaoferować. Głównym atutem zakupów w sieci są już dla Polaków nie atrakcyjne ceny (choć to też), ale przede wszystkim duży wybór. Co tworzy ten duży wybór? Szeroki wachlarz miejsc sprzedażowych, nie tylko polskich, ale i zagranicznych, dostępnych na jedno kliknięcie. Polski konsument uzyskał dzięki handlowi elektronicznemu dostęp do znanych i unikalnych marek, które mogli kupować jedynie mieszkańcy Warszawy, Krakowa, czy Gdańska. Teraz ma też dostęp do marek znanych tylko mieszkańcom Londynu, Paryża, Berlina czy Sztokholmu. Zakupy transgraniczne to też ogromna szansa dla polskich e-sklepów, które mogą wyjść ze swoją ofertą za granicę. Znam już dużo takich sklepów, które z sukcesem sprzedają do zagranicznych konsumentów – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Obecnie częściej globalny e-konsument to kobieta (29% vs 20% mężczyzn). Chętniej i więcej za granicą kupują też zdecydowanie młode osoby. Dwie najsilniejsze grupy konsumentów kupujących transgranicznie, to osoby w wieku 25-34 lata oraz 15-18 lat. Patrząc na miejsce zamieszkania, otwarci na zagraniczne oferty Polacy mieszkają częściej w dużych miastach, ale i średnich miastach o liczbie mieszkańców pomiędzy 20 a 100 tys.

Polacy są przygotowani na zakupy za granicą, ponieważ na co dzień korzystają z nowoczesnych e-commerce’owych metod płatności. Za zakupy zagraniczne najczęściej płacą kartą płatniczą (31%), ale prawie tak samo często korzystają też z serwisów takich jak PayPal i Revolut (odpowiednio 28% i 27%). Z rachunku walutowego skorzystał co 8. konsument, który kupił od zagranicznego dostawcy. Przy odbiorze zapłaciło jedynie 26% transgranicznych klientów. To jeszcze mniej niż w przypadku zakupów w polskich e-sklepach.

Dane pochodzą z raportu „Płatności Cyfrowe 2019” Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowywanego przez serwis GoMobi.pl na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Tegoroczna edycja badania jest już czwartą. W ramach projektu Mobile Institute zebrał w dniach 21.10-4.11.2019 odpowiedzi od 2400 internautów.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7232
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,54

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.