Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Kantar: Sprzedaż żywności on line w Wielkiej Brytanii spowalnia

Sprzedaż internetowa w segmencie spożywczym i FMCG wzrosła o 7,6 proc. w Wielkiej Brytanii rok do roku. Oznacza to spowolnienie wzrostu, który w ubiegłym roku wyniósł 9,8 proc., czego przyczyną jest dojrzewanie rynku – wynika z danych Kantar Worldpanel, na które powołuje się serwis esmmagazine.com.
Reklama

Według badania „Future of e-commerce”, sprzedaż produktów spożywczych w Internecie stanowi 7,5 proc. brytyjskiego rynku, co jest najwyższym poziomem w Europie. Globalnie zakupy żywności online stanowią 4,6 proc. sprzedaży FMCG na całym świecie, co oznacza wzrost o 30 proc. rok do roku.

- Wielka Brytania wyprzedza inne europejskie rynki w e-commerce, ale poziomy wzrostu, które obserwowaliśmy w ostatnich latach, niekoniecznie będą się powtarzać - zauważył Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel. I dodaje, że sprzedaż internetowa stanowi ważne źródło wzrostu w momencie spadku sprzedaży w sieciach sklepów stacjonarnych o 1 proc.

Na innych rynkach europejskich sprzedaż produktów spożywczych w Internecie wynosi: we Francji 5,6 proc. rynku, w Hiszpanii jest to zaledwie 1,8 proc., a w Portugalii 0,9 proc. Najwyższym poziomem zakupów spożywczych w Internecie, wynoszącym 19,7 proc., może pochwalić się Korea Południowa.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.