Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Karma dla psów w systemie abonamentowym? Korzysta z niej 5 proc. Polaków

Aktualnie najchętniej w ramach abonamentu subskrybujemy usługi technologiczne. Jednak model subskrypcyjny oferują też m.in. dostawcy kawy, suplementów diety, czy karmy dla psów. Według danych Fundacji Digital Poland, z subskrypcji karmy dla zwierząt korzysta tyle samo Polaków, co z płatnej diety pudełkowej (5%).
Reklama

Subskrypcja sposobem na wzrost?

Jak podaje Fundacja Digital Poland w raporcie Subskrypcje 2021, w ubiegłym roku aż 80 proc. firm używających tego rodzaju rozliczeń utrzymało lub poszerzyło grono klientów, i to mimo trudnej sytuacji rynkowej związanej z pandemią. Co więcej, w ciągu ostatnich 4 lat na całym świecie to właśnie dostawcy działający w modelu abonamentowym notowali największe wzrosty. Nic dziwnego, że ekonomia subskrypcji upowszechnia się także w mniej oczywistych branżach, jak zarządzanie finansami, czy dostawa karmy dla psów.

Tzw. ekonomia subskrypcji zyskiwała popularność już przed globalnym kryzysem pandemicznym. Według McKinsey, sprzedaż firm subskrypcyjnych wzrosła o 300 proc. – to około pięć razy szybciej niż rosły przychody korporacji z indeksu S&P 500.

Aktualnie najchętniej w ramach abonamentu subskrybujemy usługi technologiczne. Jak pokazują badania Fundacji Digital Poland, co drugi mieszkaniec Polski deklaruje korzystanie z usług streamingu filmów i seriali, z kolei co czwarty korzysta z aplikacji do streamingu muzyki.

Subskrypcja: wygoda i szeroka oferta

Do sięgania po usługi oparte na regularnych, stałych opłatach Polaków i Polki zachęca przede wszystkim wygoda, szersza oferta – w porównaniu do innych modeli rozliczeniowych – a także ekskluzywność części usług, których nie znajdziemy nigdzie indziej, np. seriali produkowanych tylko przez daną platformę. To właśnie głównie dzięki tym zaletom przeciętny Kowalski czy Kowalska mają w portfelu średnio po 6 abonamentów na głowę.

Do grona marek działających w tym modelu dołączył PsiBufet – pet food tech subskrypcyjny działający w modelu direct to consumer. Subskrypcja jedzenia dla psów jest stosunkowo nowym konceptem w Polsce – zawitała u nas dopiero w 2016 roku. Obecnie, z subskrypcji karmy dla zwierząt korzysta tyle samo Polaków, co z płatnej diety pudełkowej (5%).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.