Klarna wprowadza cyfrowy portfel z dostępem do kart lojalnościowych

- Do tej pory aplikacja Klarna pozwalała m.in zrobić zakupy we wszystkich polskich sklepach online. Teraz jej użytkownikom udostępniona została kolejna funkcja – możliwość przechowywania
i zarządzania wszystkim kartami lojalnościowymi w jednym miejscu. - Wprowadzenie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt przejęcia przez fintech w 2021 r. firmy Stocard – dostawcy usługi mobilnego portfela na karty lojalnościowe, obsługującego ponad 48 mln użytkowników.
Funkcja obsługuje ponad 8000 programów lojalnościowych na całym świecie, obejmujących bardzo szeroki asortyment: od produktów z kategorii odzież i uroda, po technologię i artykuły spożywcze, a użytkownicy mogą zbierać w aplikacji Klarna punkty w wielu ulubionych sklepach, niezależnie od ich profilu.
Klarna z nową funkcją w aplikacji
Udostępnienie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt finalizacji zeszłorocznego przejęcia przez Klarnę Stocard – wiodącego dostawcy usługi mobilnego portfela na karty lojalnościowe. Integracja jego produktów z ofertą fitechu pozwoliła stworzyć kompleksowe rozwiązanie, zapewniające użytkownikom wygodę i dodatkowe korzyści podczas zakupów.
Według analizy Klarny aż 26% polskich konsumentów unikało w przeszłości przystąpienia do programu lojalnościowego, bo wiązało się to z noszeniem
w portfelu kolejnej karty. Ponad połowa (53%) ankietowanych stwierdziła również, że podczas zakupów nie ma przy sobie wszystkich posiadanych kart lojalnościowych.
Nowa funkcja w aplikacji Klarna rozwiązuje ten problem, umożliwiając użytkownikom przechowywanie w jednym miejscu cyfrowych wersji wszystkich fizycznych kart lojalnościowych.
– W dzisiejszym cyfrowym świecie fizyczne karty lojalnościowe są niewygodne w użytkowaniu, dlatego często zostawia się je w domu. Sytuacja, w której konsumenci dostają propozycję przystąpienia do atrakcyjnego programu lojalnościowego, ale nie chcą przy sobie nosić “kolejnego plastiku” jest powszechnym zjawiskiem. Wyposażając użytkowników aplikacji Klarna w cyfrowy portfel do gromadzenia kart lojalnościowych, umożliwiamy im czerpanie korzyści z zakupów w sklepie w znacznie wygodniejszy sposób – wyjaśnia Björn Goss, dyrektor ds. produktu w Klarnie oraz założyciel Stocard.
Jak działa funkcja kart lojalnościowych w aplikacji Klarna?
Na ekranie głównym aplikacji Klarna należy kliknąć w ikonę karty lojalnościowej, a następnie w przycisk "Dodaj kartę", aby zobaczyć pełną listę obsługiwanych sprzedawców i programów lojalnościowych. Użytkownik może wyszukać konkretny program, a jeśli nie jest on jeszcze obsługiwany – wybrać opcję dodania "Innej karty" i ręcznie wprowadzić nazwę sklepu.
Po znalezieniu programu lojalnościowego użytkownik może za pomocą aparatu fotograficznego w urządzeniu mobilnym zeskanować kod kreskowy na swojej fizycznej karcie. Następnie aplikacja utworzy kopię cyfrową i zapisze ją w miejscu przeznaczonym w aplikacji na bonusy. Karty, które nie mają kodu kreskowego, użytkownik może dodać ręcznie, wpisując swój numer członkowski.
Podczas zakupów w sklepie fizycznym, użytkownik może wyświetlać i skanować swoje karty lojalnościowe z poziomu aplikacji Klarna. By zebrać punkty lub skorzystać z rabatu, wystarczy otworzyć kartę w aplikacji i zeskanować ją przy kasie, dokładnie tak, jak odbywa się to w przypadku karty fizycznej.
Nowa funkcja jest już dostępna w aplikacji Klarna na 18 rynkach: w Polsce, Austrii, Belgii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. W kolejnych krajach zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.