Konsumenci i marketerzy nie wiedzą czym jest geofencing

Z raportu, zrealizowanego na zlecanie Grupy AdRetail, wynika, że 83 proc. internautów nie zna pojęcia, które określa szczególny rodzaj wykorzystania geolokalizacji. Tymczasem specjaliści z branży zastanawiają się, czy taka wiedza jest w ogóle do czegoś potrzebna klientom. Dodają także, że w dużej mierze sami marketerzy jej nie mają, a co dopiero zwykli konsumenci – informuje MondayNews.
Wysoki wskaźnik niewiedzy na temat geofencingu w miarę równo występuje na wsiach oraz w dużych i średnich miastach. To samo dotyczy podziału ze względu na płeć. Z kolei wśród osób, które rozumieją ww. termin, prym wiedzie grupa w przedziale wiekowym 35-44 lata.
Jak podkreśla Krzysztof Łuczak, prezes firmy technologicznej Proxi.cloud, geofencing jest trudnym i specjalistycznym słowem. Odnosi się do bezpiecznego świadczenia usług przez aplikacje mobilne z wykorzystaniem geolokalizacji. Eksperta zupełnie nie dziwi, że konsumenci nie widzą, co ten termin oznacza. I wcale nie muszą go rozumieć. Podobnie jest z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, z których na co dzień korzystają Polacy.
Przeczytaj także:
– Geofencing to przede wszystkim nowe pojęcie. Jeszcze wielu marketerów ma z nim problem, a co dopiero mówić o zwykłych konsumentach. Widać jednak, że proces edukacji postępuje. I dlatego 17% respondentów już zna ten termin. Po szerszym wdrożeniu przez handel kolejnych tego typu rozwiązań niezbędne będzie poważniejsze dokształcenie internautów w tym temacie. Klienci powinni być świadomi korzyści płynących z nowych możliwości i znać zakres ochrony swojej prywatności. Dodatkowo, w pewien sposób RODO sprzyja popularyzacji nowego nazewnictwa, bo użytkownicy dostają szereg komunikatów dotyczących przetwarzania ich danych – mówi Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.
Zdaniem Katarzyny Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzającej firmą badawczą Mobile Institute, jest to nie tyle kwestia edukacji, co trafionych, adekwatnych i nienachalnych kampanii marketingowych. Jeśli polscy konsumenci będą dostawać atrakcyjne oferty w konkretnych lokalizacjach, np. specjalne promocje na posiłki będąc w pobliżu określonej restauracji, to na pewno szybko przekonają się do tego rozwiązania. Jednak w przeciwnym wypadku efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego.
– Klienci chcą posługiwać się językiem, który jest dla nich zrozumiały. Wśród aktywnych użytkowników smartfonów może rosnąć pewnego rodzaju świadomość na temat usług lokalizacji. Wykorzystują je m.in. nawigacje i planery podróży. Mało kto jednak wie, że tego typu oprogramowań jest znacznie więcej. Aplikacje w różny sposób stosują geolokalizację. Jedne ułatwiają robienie zakupów w określonych miejscach na mapie a inne rejestrują przemierzone trasy w trakcie biegania albo pomagają parkować czy też znaleźć najbliższego lekarza – stwierdza Krzysztof Łuczak.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- Nd 22:25 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Nd 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Nd 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Nd 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Nd 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- Nd 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- Nd 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.