Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kupujący online gotowi dopłacić za przesyłkę opakowaną ekologicznie

Polscy internauci kupujący online cechują się także większą świadomością podczas robienia codziennych zakupów. Znacznie częściej od osób nie kupujących w internecie sprawdzają, czy produkty spożywcze, które mają zamiar kupić, są ekologiczne oraz czytają etykiety. Są gotowi dopłacić także za opakowanie podczas wysyłki przyjazne środowisku – wynika z badania Green Generation 2021.
Reklama
  • Kupujący w internecie są znacznie bardziej świadomymi konsumentami.
  • Niemal jedna piąta badanych byłaby także skłonna dopłacić, aby sprzedawca zapakował produkty w opakowanie przyjazne środowisku.
  • Polscy konsumenci kupujący w Internecie często korzystają z możliwości zwrotu towaru, mimo, że wpływają one negatywnie na środowisko naturalne przez tworzenie śladu węglowego oraz generowanie kolejnych opakowań.

 Badanie zrealizowano przez Mobile Institute w kwietniu 2021 roku na grupie ponad 2000 internautów.

Ekologia w internecie

Polscy internauci kupujący online cechują się także większą świadomością podczas robienia codziennych zakupów. 26% tych badanych sprawdza, czy produkty spożywcze, które mają zamiar kupić, są ekologiczne oraz czyta etykiety produktów przed zakupem (dla porównania – robi tak tylko 8% osób, które nie kupują w Internecie).

Warto także zaznaczyć, że aż 23% e-kupujących zaopatruje się w produkty spożywcze w sklepach ekologicznych, a 19% wybiera eko-sklepy online. 31% konsumentów kupujących online deklaruje także, że chętniej kupią produkty czy usługi marki, która działa proekologicznie. Jest to zatem istotna informacja dla marek, które zastanawiają się nad wprowadzeniem bardziej ekologicznych działań – nie tylko zadbają o środowisko naturalne, ale też zyskają w oczach e-kupujących, którzy chętniej zakupią ich produkty i usługi.

Przykładem takiego działania może być Allegro, które z myślą o poszukujących ekologicznych i zrównoważonych produktów stworzyło platformę Allegro Naturalnie. Trafiają tu róznego rodzaju produkty: od naturalnych kosmetyków po produkty spożywcze, w tym odpowiednie dla wegan i wegetarian a nawet meble ogrodowe zrobione z materiałów recyklingowych. Niektóre z nich są certyfikowane m.in. znakami FairTrade, Ecolabel czy Rainforest Alliance.

E-konsumenci gotowi na droższe wysyłki

Ponad jedna czwarta konsumentów kupujących w sieci deklaruje, że są oni w stanie poczekać dłużej na przesyłkę, aby sprzedawca wysłał wszystkie produkty w jednej dostawie. Wśród nich, aż 55% wskazało, że mogliby poczekać nawet 5-7 dni. Niemal jedna piąta badanych byłaby także skłonna dopłacić, aby sprzedawca zapakował produkty w opakowanie przyjazne środowisku – bez użycia folii i reklamówek. 41% mogłoby dopłacić 1-2 zł do takiej przesyłki, a 29% już nawet 3-5 zł. 29% e-kupujących stanowią osoby, które są zdania, że w Polsce powinno zostać wprowadzone prawo zobowiązujące marki i sklepy sprzedające w sieci do dodatkowej opłaty za używanie wypełniaczy w paczkach.

Zwroty towarów

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.