Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kupujący online gotowi dopłacić za przesyłkę opakowaną ekologicznie

Polscy internauci kupujący online cechują się także większą świadomością podczas robienia codziennych zakupów. Znacznie częściej od osób nie kupujących w internecie sprawdzają, czy produkty spożywcze, które mają zamiar kupić, są ekologiczne oraz czytają etykiety. Są gotowi dopłacić także za opakowanie podczas wysyłki przyjazne środowisku – wynika z badania Green Generation 2021.
Reklama

Bardzo istotną kwestią w kontekście ekologii są także zwroty do sklepów. Wpływają one negatywnie na środowisko naturalne przez tworzenie śladu węglowego oraz generowanie kolejnych opakowań. Jak pokazuje badanie „Co (u)gryzie e-commerce”? (z lutego 2021), 18% e-klientów przyznaje się do zwrotów, a kolejne 38% potwierdza, że często ma ochotę zacząć zwracać produkty i to rozważa. Aż 57% zwracających produkty oddaje je ze względu na nowe okazje zakupowe lub rozmyślenie się, czyli powody niezwiązane bezpośrednio z produktem. Natomiast 26% przyznaje się do zakupów różnych rozmiarów i kolorów od razu z myślą o zwrocie niepasujących.

Co w takim razie należy zrobić, aby przeciwdziałać tak częstym zwrotom produktów?

E-kupujący wskazują na różne czynniki, które mogą mieć na to wpływ. 40% wskazało na stosowanie obszernych i wyczerpujących opisów produktów, 37% na dokładne i szczegółowe zdjęcia produktowe, a 31% na podawanie szczegółowych i konkretnych wymiarów, przede wszystkim w przypadku kategorii odzieżowej.

- Polscy konsumenci kupujący w Internecie częściej niż pozostali badani zauważają różne nieekologiczne praktyki marek. Potwierdza to prawie 90% e-kupujących. Z drugiej strony, przyzwyczaili się do zwrotów jako oczywistego elementu, wręcz atutu e-commerce. Nie negując oczywiście prawa konsumentów do zwrócenia nie pasujących czy złej jakości produktów, warto pomyśleć o minimalizacji zwrotów wynikających z niemożności zweryfikowania przez konsumenta koloru, rozmiaru, czy innych ważnych cech produktu przy zakupie. Sami konsumenci wskazują na to, że lepsze opisy i zdjęcia byłyby bardzo pomocne i mogłyby znacząco wpłynąć na zmniejszenie liczby zwracanych produktów. Warto, aby marki wzięły ten aspekt pod uwagę, gdyż konsumenci nie tylko zauważają nieekologczne praktyki, ale większość oczekuje też, że to e-commerce jako najbardziej dynamiczny sektor gospodarki, a więc marki sprzedające w sieci, wyznaczą dobre praktyki w zakresie odpowiedzialnego, zielonego biznesu - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.