Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kupuje.Live zainwestuje mln zł w rozwój

Założyciele start-upu Kupuje.Live ruszają z w pełni zautomatyzowaną platformą do sprzedaży na transmisjach sprzedażowych. Firma otrzymała od funduszu Czysta3.VC wsparcie w postaci miliona złotych na rozwój.
Reklama

 Ten sposób prezentowania oferty bardzo szybko spotkał się z dużym zainteresowaniem - transmisje najpopularniejszych sprzedawców ogląda w Polsce nawet kilka tysięcy osób równocześnie! Jednak, jak zauważa Adam Semik, jeden z twórców Kupuje.Live, nadal brakuje narzędzia, które pozwoliłoby usystematyzować i zautomatyzować ten proces sprzedaży i zakupu: W Azji już 10% sprzedaży e-commerce to social live selling.

Dotychczas osoby zainteresowane zakupem w trakcie transmisji składały zamówienia pisząc komentarze pod filmem transmitowanym na żywo w mediach społecznościowych, a następnie sprzedawca musiał ręcznie spisywać zamówienia i kontaktować się z każdym kupującym z osobna. Platforma Kupuje.Live daje sprzedawcom możliwość szybkiego konwertowania chęci zakupu na zamówienia oraz technologię do zarządzania nimi. Kupujący z kolei mogą korzystać z szybkich płatności i zakupu u zweryfikowanych sprzedawców. Platforma wystartowała w drugiej połowie roku, korzysta z niej już kilkudziesięciu sprzedawców, a zakupów dokonało ponad 10 000 klientów.

- Odpowiednio skonfigurowana platforma dedykowana stricte live commerce może jeszcze mocniej przyspieszyć rozwój live commerce w Polsce - mówi Szymon Janiak, współzałożyciel i partner zarządzający Czysta3.VC.

Maciej Czerwiński, jeden z założycieli Kupuje.Live komentuje:

Pozyskane środki umożliwią nam rozwój funkcjonalności systemu, z którego korzystają sprzedawcy. Rozbudujemy platformę o dodatkowe funkcjonalności automatyzujące oraz panel analityczno-rekomendacyjny. Umożliwia on analizę sprzedaży pod kątem jej skuteczności i sugeruje konkretne rekomendacje zwiększające sprzedaż na bazie m.in. aktywności kupujących. Aktualnie najpopularniejszymi branżami obecnymi na transmisjach są odzież i akcesoria, biżuteria i kosmetyki oraz produkty do domu.

Raport przygotowany przez fundację Kobiety E-Biznesu w kwietniu 2021 r. wskazuje, że co czwarty Polak dokonał zakupu w trakcie transmisji live, a 10% robi to regularnie. Systematycznie pojawiają się również nowe kategorie produktów, takie jak RTV i AGD, materiały budowlane, a nawet rośliny. Klienci doceniają tę formę sprzedaży przede wszystkim za możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedającym w czasie rzeczywistym i dokładną prezentację towaru. W dużej mierze sprzedaż live w Internecie łączy zalety sprzedaży bezpośredniej i klasycznego e-commerce, z dodatkowym elementem społecznościowym.

Współwłaścicielami i twórcami marki są przedsiębiorcy związani z branżą społecznościową. Adam Semik, Rafał Szefera i Maciej Czerwiński, założyciele Gamellon, sieci partnerskiej Youtube, obsługującej największych polskich influencerów, która została kupiona w 2019 roku przez LTTM.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.