LESS_: Nie tylko Less Box, ale też ekspansja zagraniczna i sprzedaż offline

Planujemy dokonać ekspansji zagranicznej
Według założeń liderów spółki ekspansja produktowa, segmentowa czy geograficzna oznaczać będą wielomilionowe inwestycje. Jednocześnie spółka zacznie generować przychody już w najbliższych miesiącach.
Już teraz LESS_ to najszybciej rosnąca polska platforma do sprzedawania i kupowania używanych rzeczy (ubrań, elektroniki, sprzętu sportowego, książek czy zabawek). Obecnie z powstałej w 2019 r. LESS_ korzysta niemal 800 tys. użytkowników, a od stworzenia LESS_ inwestorzy wyłożyli na rozwój tej spółki łącznie ponad 20 milionów złotych. Założycielami firmy są: inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (znany też jako współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS_ są m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz niektórzy z założycieli Allegro.
Dawid Urban dodaje, że giełdowy Less swoją działalność opierać będzie na dwóch liniach biznesowych.
– Pierwsza to marka LESS_, gdzie skoncentrowane będą kompetencje technologiczne, odpowiadające za rozwój aplikacji i biznesu wokół odzieży oraz przedmiotów używanych. Druga linia biznesowa to branża rowerów elektrycznych – zaznacza Dawid Urban.
Jednocześnie cała spółka będzie wciąż rozwijać swój potencjał w sferze megatrendów związanych z ekologią i gospodarką cyrkularną. Jej założyciele wierzą, że wraz z rozwojem świadomości idei „less waste” młode pokolenia będą coraz częściej masowo kupować i sprzedawać używane rzeczy w bezpieczny oraz sprawdzony sposób, a także stawiać na zeroemisyjny transport. Według branżowych analiz do 2023 r. komercyjny rynek sprzedaży samych używanych ubrań wzrośnie globalnie aż o ponad 75 proc., do 23 mld USD. Jednocześnie w 2028 r. cały rynek second hand ma być wart już 64 mld USD wobec 44 mld USD wartości rynku tzw. szybkich kolekcji (fast fashion) nowych ubrań. A to tylko mały fragment wartości sektora sprzedaży produktów z drugiej ręki.