Live chat poprawia obsługę klienta i wpływa na wzrost sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 26 czerwca 2018 15:05

Konsumenci korzystający z czatu na żywo znacznie lepiej oceniają customer service niż osoby wybierające inne formy kontaktu z firmą, np. telefon, e-mail czy social media. Jak przekonują eksperci z ASAP CARE 24, live chat to rozwiązanie przyszłości, które nie tylko poprawia obsługę klienta, ale i wpływa na wzrost sprzedaży czy wyniki kampanii reklamowej.

Live chat  to prosty komunikator umieszczony na stronie internetowej, który umożliwia użytkownikom kontakt z konsultantem w czasie rzeczywistym. Dla współczesnych konsumentów – żyjących online – możliwość takiej rozmowy jest najwygodniejszym sposobem pozyskiwania informacji o produktach i usługach, ocenianym wyżej pod względem ogólnej satysfakcji z obsługi niż telefon, e-mail, formularz internetowy czy media społecznościowe.

Zdaniem firmy ASAP CARE 24, która specjalizuje się w obsłudze klienta we wszystkich kanałach cyfrowych, rozwiązania typu live chat wkrótce masowo zagoszczą na stronach marek oraz sklepów internetowych. Pojawią się wszędzie tam, gdzie potrzebna jest prosta i szybka komunikacja na linii konsument-firma. 

Już teraz live chat jest poważną konkurencją dla tradycyjnej infolinii. Według szacunków, jeden moderator może przeprowadzić dziennie aż 10 razy więcej rozmów niż konsultant telefoniczny, może też zarządzać wieloma rozmowami na raz, co w przypadku typowej infolinii jest niemożliwe do osiągnięcia.

W zależności od celów firmy, czat może pełnić różne funkcje. W przypadku sklepów online, opcja rozmowy z konsultantem w czasie rzeczywistym pozwala do minimum skrócić czas reakcji na zapytanie o dany produkt. Konsultant może także służyć pomocą na kolejnych etapach finalizacji zakupu – przy wypełnieniu formularza zamówienia, płatności lub ustaleniu formy dostawy.  O tym jak ważne jest to rozwiązanie dla handlu internetowego przekonują wyniki badania firmy Forrester – zdaniem 44% konsumentów kontakt z konsultantem w trakcie zakupów online to jedna z najważniejszych zalet, które marka może zaoferować.

Live chat to także usługa polecana firmom, którym zależy na pozyskaniu leadów, zwiększeniu konwersji czy też poprawie wyników kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tomasz 2018-06-27 14:25:23

    No cóz . Żeby zaspokoić klienta sprzedawca powinien być przybity gwoździem do biurka przez 24 godziny na dobę .

    A najwięcej zamieszania robią ci co kupują za mikro kwoty i każda cena za wysyłkę jest dla nich za droga. To tylko w Polsce . Wystarczy rzut oka za granice i tam już jest normalnie. To tylko polski klient chce natychmiast i najtaniej oczywiście.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7102

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,65

  • Śr

    4,27

  • Min

    3,33

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.