Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Logistycy sięgają po roboty, które mogą pracować nieprzerwanie przez 9 godzin

M.W. Logistics wynajęła dodatkowe 6500 mkw. powierzchni w Słubicach, na których urządziła magazyn logistyczny. - Podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w system robotów, zaangażowanych w obsługę 75% z dóbr składowanych, ze względu na wymóg elastyczności, konieczność minimalizacji kosztów i skracania czasu dostaw, a także spadek wydajności pracy oraz starzenie się populacji - mówi Krzysztof Roszyk, dyrektor operacyjny M.W. Logistics.
Reklama

Zarządzający logistyką w słubickim magazynie Paweł Pawlaczyk podkreśla, że 57 autonomicznych robotów pracuje na hali o powierzchni 12 500 mkw., a cały zautomatyzowany system odpowiada za operacje aż na 8 000 mkw. System zarządza ponad pół milionem produktów i 10 000 SKU. System inteligentnie kieruje ruchem wszystkich robotów, które nieprzerwanie pracują do 9 godzin. Gdy poziom naładowania baterii spada do 5%, roboty automatycznie przemieszczają się do stacji ładowania. Średnio, 10 minut ładowania pozwala na 2 godziny ciągłej pracy. Gdy robot jest wolny i nie ma zaplanowanej pracy, system przełącza go w tryb czuwania i oszczędzania energii. Roboty w magazynie M.W. Logistics wspiera sztuczna inteligencja. Dzięki niej mogą się one nieustannie uczyć poprzez zbieranie i analizę danych. To pozwala na usprawnianie wydajności na przykład poprzez ustawienie regałów z produktami w takim miejscu, które maksymalnie skróci czas, w którym produkt dostarczany jest do pracownika.

M.W. Logistics rozwija się w sektorze handlu B2C, B2B i FBA (model sprzedaży, w którym firmy e-commerce sprzedają, a operator zajmuje się całą logistyką, to jest składowaniem, pakowaniem, wysyłką, a także całą obsługą klienta i obsługą zwrotów).

- W cieniu pandemii na e-handlu skorzystały nie tylko firmy, które miały już dobrze rozwinięty ten kanał. Spora część to nowe sklepy. Wszystko to sprawia, że najbliższe lata dla polskiego e-handlu zapowiadają się rekordowo, a dźwignią dla rozwoju zakupów internetowych będzie wszystko to, co związane jest ze sprawną obsługą procesów logistycznych. Mamy nowoczesne, wysokiej klasy powierzchnie magazynowe, część z nich o wysokim stopniu automatyzacji. Nie bez znaczenia pozostają nadal warunki rozwojowe tworzone w strefa ekonomicznych. I nie zapominajmy, że Polska to także duży i stale bogacący się rynek zbytu - mówi Igor Roguski, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w BNP Paribas Real Estate Poland

 

 



 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.