PARTNER PORTALU

Logistyka e-handlu na nowo, czyli dostawa prosto ze sklepu

Autor: MW, dlahandlu.pl 13 kwietnia 2021 08:51

Logistyka e-handlu na nowo, czyli dostawa prosto ze sklepu Nie z magazynu, a ze sklepu - tę zasadę wdraża coraz więcej sklepów, fot. Shutterstock

Przy niewielkim lub okresowo zerowym ruchu w sklepach stacjonarnych, ich sprzedawcy zostali z zalegającym na półkach towarem, którego jednocześnie zaczynało brakować w ich magazynach sklepu internetowego. Nowym trendem jest dostawa towaru bezpośrednio ze sklepu.

Amerykańska sieć sklepów Best Buy już w 2014 wprowadziła opcję wysyłki prosto ze sklepów stacjonarnych - ship from store. W raporcie rocznym spółka oceniała, że pozwoliło jej to zwiększyć dostępność produktów i skrócić czas dostawy do klientów. W ubiegłym roku Best Buy poszedł o krok dalej. 250 sklepów wybranych ze względu na dużą powierzchnię i optymalną lokalizację przekształciło część działalności w centra realizacji zamówień online i zaczęły obsługiwać znacznie więcej wysyłek niż do tej pory.

Na podobny ruch zdecydowała się posiadająca 1400 sklepów w USA i Kanadzie firma Bed Bath & Beyond. ¼ swoich salonów wyposażenia wnętrz zamieniła w mini centra logistyczne. W połowie ubiegłego roku 36 proc. zamówień internetowych realizowała ze sklepów stacjonarnych. Podobne informacje napłynęły ze strony giganta odzieżowego GAP i sieci supermarketów Target. Apple, który w kwestiach związanych z technologiami jest głównym innowatorem, w obszarze dystrybucji zdecydował się podążyć za trendem wykreowanym przez innych - jesienią ubiegłego roku zaczął wykorzystywać swoje sklepy jako centra dystrybucji dla klientów zamieszkałych w promieniu 100 mil od iStore.

Widocznym efektem upowszechnienia się wysyłek z wykorzystaniem sieci sklepów będzie nowy standard czasu dostawy. Kilka dni czekania na paczkę mieści się jeszcze w normie oczekiwań kupujących, ale wkrótce może się stać nieakceptowalny. Konsumenci coraz częściej będą oczekiwać dostawy tego samego dnia, a gdy nie będzie to dostępna opcja - będą przerywać zakupy.
W branży handlowej ten nowy standard zacznie z czasem działać na korzyść większych graczy z rozbudowaną siecią placówek. To przyspieszy obecny już na rynku trend konsolidacji branży i wchłaniania mniejszych marek przez duże retailowe sieci skutecznie realizujące strategię omnichannel.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    3,63

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.