Łowcy okazji, widzowie, zdecydowani, wierni oraz poszukiwacze. To główne typy e-klientów

Autor: dlahandlu.pl 15 grudnia 2020 18:17

Bazując na praktykach e-konsumentów, psychologowie wskazują przynajmniej kilka typów klientów, są to: łowcy okazji, widzowie, klienci zdecydowani, wierni oraz poszukiwacze.

Lojalni cenią miejsca w których wiedzą, czego mogą się spodziewać, więc regularnie je odwiedzają. Chętnie korzystają z kart lojalnościowych, a w swoich wyborach uwzględniają polecany im przez sklep asortyment, dodając do koszyka więcej niż jedną rzecz. Wierny klient wybaczy czasową niedostępność produktu, a oprócz swojej wyrozumiałości lubi także polecać sprawdzone sklepy.

Łowcy okazji deklarują zaś, że chociaż komunikaty o wyprzedażach czy promocji skłaniają ich do sprawdzenia oferty, przed zakupem muszą się upewnić czy rzeczywiście mają do czynienia z obniżką. Kluczowa jest dla nich też czytelność i prędkość ładowania witryny internetowej. Nie dają się zwieść atrakcyjnej grafice i często nie sugerują się opiniami innych. Kiedy jednak znajdą upragniony produkt w okazyjnej cenie, niezwłocznie sięgają do portfela. Zwłaszcza, gdy okazuje się, że oferta jest ograniczona ilością produktów.

Przeczytaj także:

Przeciwieństwem łowców okazji są widzowie. Chociaż tego typu nie da się jednoznacznie scharakteryzować, można wyróżnić kilka cech, które wyróżnią go wśród innych. Decyzje widzów są niespodzianką, bowiem najczęściej działają bez planu. Przyciągnięci atrakcyjną stroną internetową, często odwiedzają e-sklepy w ramach rozrywki, jednak nierzadko porzucą swój e-koszyk, nie realizując transakcji. Prawdopodobnie nie kupią za pierwszym razem, ale decyzję na tak przyspieszy informacja, że zakup wesprze dobroczynny cel. W przeciwieństwie do łowców okazji, widzowie rzadko korzystają z kart czy programów lojalnościowych, nie interesuje ich także zbieranie jakichkolwiek punktów. Jednak tak samo jak łowcy, widzowie chętniej finalizują transakcje, gdy towar może za chwilę się wyprzedać. Oba te typy łączy fenomen FOMO (ang. Fear of Missing Out), czyli tak zwany lęk przed przegapieniem. W tym wypadku dyskomfort wiąże się z obawą przed przegapieniem okazji.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6078

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,58

  • Śr

    4,41

  • Min

    3,76

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.