Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Luksusowe torebki - ich sprzedaż online wzrosła aż o 45%

Dane Salesforce wskazują na rekordowy sezon świątecznych zakupów — sprzedaż cyfrowa wzrosła o 5% rok do roku, osiągając poziom 1,14 biliona dolarów na całym świecie.
Reklama
  • Inflacja utrzymywała się przez cały sezon świąteczny, a ceny tylko w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 25% rok do roku
  • Świąteczne zapasy magazynowe zmniejszyły się o 2% w porównaniu z rokiem 2020 z powodu problemów z łańcuchami dostaw
  • Popyt na produkty świąteczne pojawił się wcześnie — 30% globalnej sprzedaży miało miejsce w pierwszych trzech tygodniach listopada.

 

Salesforce opublikował raport pt. „2021 Holiday Shopping Report”, w którym przeanalizowano dane dotyczące zakupów obejmujące ponad miliard kupujących na platformie Salesforce Customer 360 oraz dane dotyczące aktywności w obszarze handlu, marketingu i usług (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych).

Choć podczas cybertygodnia w roku 2021 odnotowano niewielki wzrost sprzedaży cyfrowej, to na początku listopada i pod koniec grudnia sprzedawcy detaliczni pobili nowe rekordy sprzedaży. Konsumenci wydali w sieci 1,14 biliona dolarów na całym świecie i 257 miliardów dolarów w USA, w porównaniu do 1,1 biliona dolarów i 236 miliardów dolarów w 2020 roku.

Dane Salesforce podkreślają trendy, które kształtowały sezon świąteczny

W minionym sezonie świątecznym klienci robili zakupy wcześnie i późno. Chętnie kupowano prezenty przed gorączką zakupów, aby uniknąć problemów z opóźnieniami w wysyłce i brakiem produktów w magazynie — 30% świątecznej sprzedaży zostało zakończone do 22 listopada. W ciągu cybertygodnia zrealizowano 23% sprzedaży (spadek z 24% w roku 2020). Ponieważ część konsumentów przegapiła ostateczne terminy wysyłki produktów zakupionych online, a jednocześnie wzrosły obawy związane z nowymi wariantami COVID-19, 23% sprzedaży cyfrowej przypadło na okres między 18 i 31 grudnia, a sklepy, które oferowały możliwość zakupu online i odbioru poza swoją siedzibą lub na miejscu, przejęły 62% tej sprzedaży. 

Konsumenci preferujący kanały cyfrowe korzystali z elastycznych metod płatności. Ze względu na wysokie ceny w okresie świątecznym i niższe rabaty w Stanach Zjednoczonych (spadek o 10%) ogólne wykorzystanie usług typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) w tym kraju w okresie świątecznym wzrosło o 40% w porównaniu z rokiem 2020. Konsumenci korzystali z tych ofert przez cały sezon świąteczny, aby zrównoważyć wyższe ceny. Alternatywne formy płatności, w tym Apple Pay, PayPal i Google Pay, również wzrosły o 15% rok do roku w USA.

Luksusowe torebki i meble domowe były najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online. W minionym sezonie świątecznym konsumenci chętniej wydawali pieniądze na zachcianki niż na potrzeby — najpopularniejszą kategorią świąteczną były luksusowe torebki, których sprzedaż online wzrosła o 45%. Meble domowe i obuwie uplasowały się tuż za nimi, osiągając odpowiednio +34% i +32% wzrostu.

Sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych coraz większa

Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji raportu Salesforce Connected Shoppers Report wynika, że do 2023 roku 25% zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. W okresie świątecznym w 2021 roku, 4% globalnej sprzedaży cyfrowej na urządzeniach mobilnych zostało dokonanych za pośrednictwem aplikacji społecznościowych, a 10% ruchu mobilnego pochodziło od konsumentów przeglądających sieci społecznościowe. W miarę jak detaliści zaczynają budować metaverse, staje się jasne, że kupujący są gotowi do dokonywania zakupów za pośrednictwem nowych kanałów.

 „Pomimo utrzymującej się pandemii i niezliczonych przeszkód, takich jak logistyka łańcucha dostaw, niskie stany magazynowe i mniej rabatów, konsumenci tłumnie ruszyli do sklepów internetowych, aby hucznie zakończyć sezon świątecznych zakupów” — powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej w Salesforce. „Wchodząc w nowy rok, detaliści muszą przenieść swoje marki na platformy społecznościowe i gamingowe, do komunikatorów oraz do metawersum, aby angażować kupujących tam, gdzie odkrywają i nabywają produkty. Muszą również zintensyfikować wysiłki w celu zmiany wizerunku sklepów stacjonarnych oraz poprawy obsługi w ciągle zmieniających się kanałach cyfrowych”.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.