Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

M-commerce przyszłością serwisów zakupów grupowych

Dynamiczny rozwój serwisów zakupów grupowych był jednym z kamieni milowych polskiego e-commerce w 2011 roku. Wielu Polaków dopiero poznaje kupowanie za pół ceny, a być może już niedługo zniknie wizytówka grupowych zakupów - drukowane kupony zniżkowe, które trzeba okazać przy realizacji usługi. Powód to m-commerce i tzw. strona lekka, którą właśnie wprowadził Citeam.pl.
Reklama

Do tej pory żelazną zasadą rządzącą zakupami grupowymi była konieczność wydrukowania kuponu zniżkowego i okazanie go podczas realizacji usługi. Do takiego zachowania przyzwyczaili się użytkownicy serwisów zakupowych w ciągu niespełna dwóch lat funkcjonowania na rynku.

 - Chcieliśmy jeszcze bardziej uprościć ten mechanizm, stąd wprowadziliśmy tzw. stronę lekką serwisu. Dzięki niej nie trzeba już drukować kuponu zniżkowego, wystarczy pokazać usługodawcy kupon w wersji mobilnej na swoim telefonie komórkowym. Aktualnie edukujemy firmy wystawiające się na serwisie w tej kwestii - mówi Marta Krauze, dyrektor zarządzający serwisu Citeam.pl.

- Strona lekka to mobilna wersja serwisu internetowego, którą można przeglądać na telefonie. Takie ulepszenia wprowadziło już większość serwisów Grupy Allegro, do której należy również Citeam.pl. - Strona otwiera się w wersji lekkiej od razu po wpisaniu właściwego adresu w przeglądarce telefonu. Nie trzeba ściągać żadnej dodatkowej aplikacji, można wygodnie przeglądać zawartość serwisu niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego czy rozdzielczości ekranu - wyjaśnia Marcin Bajorek z zespołu Citeam.pl.

Tym właśnie strona lekka różni się od aplikacji mobilnych, które posiada już część serwisów zakupów grupowych - nie trzeba ściągać i instalować dedykowanych rozwiązań na telefon. Zakupy grupowe w lekkim wydaniu posiadają odpowiednio uproszczony interface, mniejszą ilość grafiki, mają być czytelne i dostępne dla wszystkich niezależnie od posiadanego systemu - czy to Symbian, Android czy Windows Phone. Strona lekka uwzględnia najważniejsze kategorie ofert i zakładki, np. listę miast, warunki oferty, Kup Teraz, czy konto użytkownika.

Strona lekka serwisu umożliwia również dokonanie zakupu danej oferty za pośrednictwem telefonu. Po opłaceniu kuponu, od razu można z niego skorzystać o ile usługodawca nie ustalił terminu aktywacji za kilka dni od ukazania się oferty na serwisie. - Można z niej również korzystać w przeglądarce własnego laptopa wpisując odpowiedni adres strony mobilnej - dodaje Marcin Bajorek.

Citeam.pl obok Deal LX to jedyne serwisy zakupów grupowych, który wprowadziły do tej pory tego typu rozwiązanie. Polskie serwisy umożliwiające kupowanie za pół ceny udostępniały dotychczas aplikacje mobilne, które pozwalają głównie na przeglądanie aktualnych ofert na telefonie. - Według PBI serwisy zakupów grupowych posiadają już łącznie ok. 6 mln użytkowników. To bardzo duża liczba biorąc pod uwagę krótki czas funkcjonowania tego typu serwisów w Polsce. Z drugiej strony to właśnie ta znaczna dynamika rozwoju nie pozwala stać w miejscu, sami wiążemy spore oczekiwania wobec m-commerce i coraz większej mobilności zakupów grupowych - wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.