Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mają własny e-sklep. Są na Ebay i Amazonie. W e-commerce rosną o 270 proc.

Poza własnym sklepem internetowym Intenson rozwija sprzedaż na marketplace’ach takich jak Amazon i Allegro oraz w największych sklepach internetowych w Polsce. O wynikach szerokiej dystrybucji opowiada Michał Lasocki, prezes i załóżyciel firmy Intenson.
Reklama

Informujecie Państwo o 270-procentowych wzrostach w kanale e-commerce. Jak to się przekłada na kwotę przychodów?

Własną platformę e-commerce uruchomiliśmy dopiero w grudniu 2019 r. W I kwartale 2020 roku odnotowaliśmy 109 tys. zł przychodów ze sprzedaży, ale już w I kw. 2021 r. – 888 tys. zł. Ten rok przyniósł kolejne wzrosty i w I kwartale przychody z e-commerce wynoszą 1,8 mln zł. Całościowy udział kanału online w przychodach ze sprzedaży w 2020 roku stanowił 11 proc., w 2021 – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 proc. Poza sklepem internetowym Intenson.pl, nasze produkty są też dostępne w marketplace’ach (np. Amazon, Allegro) oraz w największych sklepach internetowych w Polsce.

Co oznacza dla Państwa dalsze inwestowanie w rozwój e-sklepu?

Chcemy przede wszystkim zwiększyć skalę działania. Nasz e-commerce działa głównie w Polsce, a za granicą jesteśmy dostępni za pomocą platform marketplace, takich jak np. Amazon czy E-bay. Chcemy zainwestować w dostosowanie naszej platformy e-commerce do potrzeb nowych rynków tak, aby klienci mogli kupować bezpośrednio przez naszą stronę.

Jakie platformy online są w stanie najlepiej wesprzeć Waszą ekspansję zagraniczną?

Chcemy dalej rozwijać sprzedaż na obecnych platformach i w planach mamy kolejne. W działaniach na rynkach zagranicznych bazujemy zarówno na sprzedaży online w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami

1.png
1.png

Co jest obecnie największym wyzwaniem na rynku e-commerce: technologia, logistyka, konkurencja?

Zdecydowanie największym wyzwaniem jest konkurencja i stworzenie dobrego produktu. Pod tym względem czujemy się bardzo mocni - mamy własny dział R&D, cały czas pracujący nad innowacjami. Pracę nad produktem zaczynamy od sprowadzenia surowca, poprzez tworzenie produktów w naszym własnym zakładzie, aż po działania marketingowe i dystrybucję.

Jeśli chodzi o technologie działamy na sprawdzonych globalnych rozwiązaniach, które z jednej strony dają nam jeszcze możliwości skalowania biznesu, a z drugiej są zupełnie wystarczające do obsłużenia naszych klientów.

Logistyka nie jest wyzwaniem, ponieważ poza własnym zakładem produkcyjnym mamy też magazyn wysyłkowy.

Czy pozycjonowaliście swój sklep samodzielnie, czy też korzystaliście z pomocy firmy zewnętrznej?

Wszystkie działania marketingowe na początku robiliśmy sami. Jednak przez ostatni rok korzystaliśmy z wsparcia agencji marketingowej AdCookie.

Z jakich form płatności korzystacie w Waszym e-sklepie?

W tej chwili nasz e-commerce działa głównie w Polsce, dlatego zapewniamy wszystkie formy płatności, do których przyzwyczajeni są Polacy. Standardowo korzystamy z płatności online, tradycyjnych przelewów i wysyłki za pobraniem.

Jakie prognozy rozwoju rynku e-commerce w branży suplementów i superfoods zakładacie?

W najbliższych latach chcemy utrzymać wzrosty minimum 30% rocznie, będzie to związane z poszerzaniem asortymentu oraz zdobywaniu nowych rynków.

Firma Inteson swoją sprzedaż rozpoczęła w 2007 roku, zaczynając od sklepu internetowego. W latach 2011-2015 działała w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Superfoods Michał Lasocki, a w latach 2015-2021 w ramach spółki Intenson Europe Sp. z o.o., która została przekształcona w Intenson SA.

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum