Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Marcin Kuśmierz: chcemy szybko się rozwijać, ale nie jest to kasyno

Shoper opublikował raport finansowy oraz zaprezentował strategię na najbliższe miesiące dotyczącą rozwoju na rynkach zagranicznych oraz przejęć firm. Prezes Marcin Kuśmierz zwraca uwagę na bardzo niepewną sytuację na światowym rynku, która nie sprzyja rozwojowi aktywności inwestycyjnej.
Reklama
  • - Wraz z naszymi klientami konsekwentnie inwestujemy w rozwój sprzedaży międzynarodowej i wielokanałowej - komentuje Paweł Rybak.
  • - Obecna bardzo niepewna sytuacja na światowym rynku nie skłania do zwiększania aktywności na rynkach zagranicznych - mówi Marcin Kuśmierz.
  • Jak stwierdza prezes Shopera, niepewna sytuacja na światowym rynku nie sprzyja również procesom konsolidacyjnym.

Głównymi elementami platformy Shoper są nowoczesne oprogramowanie do prowadzenia własnego sklepu internetowego oraz zintegrowane z nim usługi finansowe, logistyczne i reklamowe dla rynku e-commerce.

Aktywność na rynkach zagranicznych

Użytkownicy platformy Shoper mają możliwość prowadzenia sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej, dzięki udostępnianym narzędziom technologicznym.

- Wraz z naszymi klientami konsekwentnie inwestujemy w rozwój sprzedaży międzynarodowej i wielokanałowej, co jest widoczne w wysokiej dynamice obrotów generowanych na platformie Shoper. Jej użytkownikom dostarczamy praktyczną wiedzę, która pozwala odnosić sukces w nowych kanałach sprzedaży oraz sprawdzone rozwiązania technologiczne – mówi członek zarządu ds. handlowych Paweł Rybak.

Jak jednak zwraca uwagę prezes Shopera Marcin Kuśmierz, obecna bardzo niepewna sytuacja na światowym rynku nie skłania do zwiększania aktywności na rynkach zagranicznych.

- Analizujemy możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych, sytuacja jest jednak na tyle niestabilna, że decyzję tę odsunęliśmy w czasie. Chcemy szybko się rozwijać, ale nie jest to kasyno. Rozwijamy się m.in. dzięki pieniądzom naszych inwestorów i proces nie może odbywać się pod presją szybkiego wzrostu. Co kwartał będziemy więc uaktualniać naszą strategię, ale myślę, że w najbliższych miesiącach nic się w tym zakresie nie zmieni – określa strategię na najbliższe miesiące prezes Shopera.   

 

 

Inwestycje greenfield i M&A

Spółka jest aktywna na rynku fuzji i przejęć (M&A). W maju 2022 roku Shoper zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której przejął 100 proc. kontroli nad spółką Sempire, zajmującą się marketingiem internetowym.

W sierpniu 2022 roku sfinalizowany został z kolei zakup agencji Selium, której głównym przedmiotem działalności jest obsługa sprzedaży na globalnych marketplace’ach. Dzięki tej inwestycji w ofercie Shopera znajduje się obsługa wsparcia sprzedaży na ponad 30 wiodących marketplace’ach na świecie.

Jak stwierdza prezes Marcin Kuśmierz, niepewna sytuacja na światowym rynku nie sprzyja również procesom konsolidacyjnym.

- Jesteśmy otwarci na alianse, analizujemy różne opcje zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Mogą to być zarówno inwestycje greenfield, jak i na rynku M&A. Proces musi natomiast przynosić efekty dla naszych merchantów i akcjonariuszy, musimy zatem być całkowicie pewni, że taka transakcja przyniesie wartość dodaną -  podkreśla prezes Marcin Kuśmierz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum