Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marketplace czy własny e-sklep? Jaka droga dla małych biznesów

- Globalni gracze to dla polskich MŚP na pewno fast-track do ekspansji zagranicznej bez dużej inwestycji. Jednak przestrzegałbym przed zachwytem nad marketplace'ami, bo wraz z ekspansją tychże pojawia się ogromna pula asortymentu w atrakcyjnych cenach - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Krzysztof Nowicki, CEO & Founder Live.Market.
Reklama

- Wszyscy Polacy znają Allegro, OLX, Aliexpress i wielu zna Amazona - natomiast pewnie mało kto słyszał jeszcze pół roku temu o Shopee - 6. największym marketplace świata czy Lazada z Alibaba Group.
Przebywając wielokrotnie w Azji i rozmawiając z właścicielami tajskich czy indonezyjskich biznesów, nie zauważyłem chęci do zakładania własnych sklepów internetowych - zazwyczaj skupiają się na dopracowaniu swojej obecności na wyżej wymienionych.W Ameryce Południowej jest to Mercado Libre, z którym coraz mocniej konkuruje właśnie Shopee - mówi nasz rozmówca.

Marketplace czy własny e-sklep?

 

Polscy detaliści mają stosunkowo mocno rozwiniętą wiedzę w zakresie digital marketingu i dlatego nie każdy czuje potrzebę zaistnienia na marketplace'ach. - Rozwiązania Marketing Technology do dziś uzbrajają europejskie e-commerce'y . Dzięki SasS łatwiejsze jest okopanie się na solidnych pozycjach, gdy mamy kompetencje w zakresie pozyskiwania ruchu, marketing automation, zbierania first party data. MŚP muszą na pewno dobrze wybrać, na które podejście je stać - uważa ekspert.

Jego zdaniem marketplace'y mają coraz większe rolę w zakresie handlu internetowego, ale też powstaje ich coraz więcej i każdy próbuje się czymś wyróżnić. - Tak jak w naszym wypadku jest to interfejs, nowy rodzaj doświadczenia zakupowego czy interaktywność, to widzimy też szereg wyspecjalizowanych marketplace'ów i classifieds, jak wedding.pl czy yestersen. Tworząc Live.Market staramy się budować przyjazne kompleksowe środowisko pomagające sprzedawać szybciej i chcemy wspierać lokalnych producentów czy projektantów. Nie mamy szans, aby wygrać z globalnych kapitałem na ilość emitowanych reklam, więc podejście fair-play w stosunku do partnerów i maksymalizacja ich zysków pozwoli nam na stworzenie przeciwwagi - podsumowuje Krzysztof Nowicki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.