Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marketplanet, platforma e-handlu B2B przechodzi na system abonamentowy

Marketplanet, operator portalu e-handlu B2B OnePlace, oferujący dostęp do tysięcy dostawców, zmienił całkowicie nasz model biznesowy – ze sprzedaży licencji przeszedł na system abonamentowy.
Reklama
  • Marketplanet oferuje narzędzia wspierające działy zakupowe i finansowe czołowych firm w Polsce usprawniając zakupy i automatyzując rozliczenia zobowiązań; jest również operatorem portalu e-handlu B2B OnePlace, oferując dostęp do tysięcy dostawców.
  • W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił skokowy wzrost bazy klientów platformy z kilkudziesięciu do 1,5 tys. oraz wzrost bazy dostawców OnePlace do ponad 90 tys. podmiotów. Wartość zakupów dokonywanych w ramach ekosystemu Marketplanet przekroczyła już 50 mld zł rocznie.
  • Przekształcenie modelu sprzedaży ma na celu dalsze szybkie skalowanie biznesu Marketplanet, w tym na rynki zagraniczne. Spółka zapowiada wzrost o nawet 20 proc. rocznie.

 

Marketplanet jest jednym z liderów polskiego rynku B2B e-commerce. Platforma Marketplanet umożliwia prostą i szybką automatyzację całego procesu zakupowego w przedsiębiorstwach (sourcing i procurement). Komunikacja elektroniczna z rynkiem odbywa się z kolei z wykorzystaniem innowacyjnego portalu e-handlu B2B – OnePlace. Z usług firmy od lat korzystają największe przedsiębiorstwa w Polsce.  Wśród klientów firmy są m.in. grupa PGE, Tauron, Veolia  mBank, Orange. Marketplanet oferuje także rozwiązania służące do elektronicznej realizacji zamówień przez podmioty państwowe i administrację publiczną.

Dynamiczny wzrost skali działalności Marketplanet w ostatnim okresie to przede wszystkim efekt zmiany modelu biznesowego i filozofii działania platformy. – Dostosowując się do zupełnie nowych wymagań rynku B2B e-commerce, zmieniliśmy całkowicie nasz model biznesowy – ze sprzedaży licencji przeszliśmy na system abonamentowy, a domyślną ofertą jest skorzystanie z tej usługi w modelu SaaS. Nasze narzędzia wspierające procesy zakupowe i rozliczeniowe są zintegrowane z usługami podpisu elektronicznego, systemu rozpoznawania obrazu (OCR), finansowania zakupów (e-faktoring) - tłumaczy Piotr Matysik, prezes zarządu Marketplanet.

Model abonamentowy oznacza bardzo skrócony czas dostarczania aplikacji – dziś jest to możliwe nawet w ciągu jednego dnia. Takie podejście umożliwia także znaczące obniżenie progu cenowego. Koszty są w tej chwili dziesięciokrotnie niższe, niż było to kilka lat temu, dzięki czemu także firmy małe i średnie mogą dziś bez problemu korzystać z rozwiązań wcześniej zarezerwowanych jedynie dla największych  przedsiębiorstw.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.