Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marki z segmentu dark stores dzielą polski rynek e-grocery

Jokr, Wolt, Bolt – projekty z szybkim dowozem zakupów spożywczych szturmem wchodzą do Polski. To co je wyróżnia to dostawy z tzw. dark stores – magazynów dedykowanych wyłącznie e-commerce. Jak może wyglądać w przyszłości ten rynek i na jakie segmenty może się podzielić?
Reklama
  • Magazyny dedykowane tylko dostawom e-grocery już otwiera lub planuje otwierać w naszym kraju kilka firm, w tym Jokr, Bolt, Wolt, Swyft.
  • Zakupy z dark store nie muszą być droższe. Ceny produktów są porównywalne do cen w klasycznych marketach.
  • Walka o polski rynek szybkich dostaw zakupów spożywczych rozegra się na polu wyjątkowości asortymentu. Kluczowa będzie także jakość usługi. 

Szturm na polski rynek szybkich dostaw

Przypomnijmy, w kwietniu tego roku plany wobec Polski zdradził Jokr, który działa już w Mexico City (Meksyk), Limie (Peru) i São Paolo (Brazylia). Firma założona przez Ralfa Wenzla, byłego członka zarządu SoftBank i Delivery Hero oraz twórcę firmy Foodpanda, dowozi zakupy już w 9 dzielnicach Warszawy. Do końca wakacji planuje działać w 20 dzielnicach stolicy oraz rozpocząć ekspansję do innych miast. Firma oferuje dostawy w 15 minut od złożenia zamówienia przez aplikację - codziennie, również w weekendy i dni wolne od handlu. Oprócz artykułów spożywczych firma posiada w sprzedaży produkty codziennego użytku. Jak tłumaczy, chce być postrzegana jako „dodatkowa lodówka” - jeśli ktoś w trakcie pieczenia ciasta zorientuje się, że brakuje mu masła, to może je zamówić z 15-minutową dostawą.

W lipcu Wolt - firma segmentu delivery, obecna na polskim rynku od kilku lat – poinformowała o rozpoczęciu projektu Wolt Market. Będzie on działał wyłącznie jako dark store, co oznacza, że będzie realizował tylko zamówienia online, składane ze pośrednictwem aplikacji Wolt. Marka chce mieć w swojej ofercie ponad 1 000 pozycji oraz obiecuje szybki czas dostawy (krócej niż 30 minut). W Finlandii i Grecji, gdzie obecnie działa Wolt Market, wynosi on około 20 minut.

Prezentacja planów Wolt zbiegła się w czasie z informacją konkurenta – marki Bolt - który rozpoczął rekrutację do zespołu Bolt Market w Polsce. Nowa usługa w portfolio platformy ma zostać uruchomiona w ciągu kilku miesięcy i będzie dawać możliwość zrobienia zakupów spożywczych online z dostawą w ciągu 15 minut. Także ten projekt będzie się opierał na własnych zasobach platformy - dark stores. Bolt rozpoczął testowanie Bolt Market na rodzimym rynku - w Estonii i w najbliższych miesiącach uruchomi dark stores także w Polsce.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.