PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Merlin Group: Nie odczujemy spadku sprzedaży przez wejście Amazona do Polski

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2020 09:49

- O wejściu Amazona do Polski mówi się już od dawna, a co za tym idzie wiele biznesów od dawna przygotowuje się na dzień, w którym serwis oficjalnie pojawi się w naszym kraju. Jeżeli Amazon wejdzie do Polski organicznie, czyli nie poprzez przejęcie, co wielu z nas spekulowało, w pierwszej kolejności będzie stanowił ogromną konkurencję dla Allegro, szczególnie ze względu na model biznesowy i skalę - uważa Anna Prymakowska, prezes zarządu Merlin Group.

- Jak każdy gracz, który w pewien sposób konsoliduje rynek, Amazon wyznacza agresywne warunki współpracy, którym według mojej opinii wydawcy nie będą mogli sprostać, a co za tym idzie, zaczną wycofywać się z bezpośredniej współpracy. Amazon, to biznes, w którym cena odgrywa najważniejszą rolę, pozyskuje zatem najbardziej nielojalnego klienta, na chwilę, do momentu, kiedy nie znajdzie on danego produktu taniej - mówi Anna Prymakowska.

Jej zdaniem, biorąc pod uwagę spadające marże w kategorii "książka" i próby wydawców mające na celu wzmocnienie wartości książki, sukces Amazona nie jest przesądzony. - Biznesy takie, jak Merlin Group, które potrafią uszyć na miarę, spersonalizować ofertę nie tylko dla klienta, ale też dla dostawcy i partnera biznesowego nie odczują spadku sprzedaży spowodowanej wejściem Amazona do Polski, dokładnie tak, jak stało się kilka lat temu z Ebay’em. Kategorią, w której Amazon może mieć przewagę, są książki zagraniczne, które klienci z Polski i tak tam od dawna kupują - podsumowuje prezes Merlin Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7010
Ilość aktualnych ofert: 427303

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,19

  • Śr

    1,68

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.