Merlin Group traci na pandemii. Spadła sprzedaż książek

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2020 19:13

Merlin Group S.A. w I kwartale br. osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 8,52 mln zł wobec 18,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Strata netto po pierwszych trzech miesiącach wynosi 3,95 mln zł i jest o 950 tys. zł niższa niż w I kwartale 2019 roku.

Grupa po przeprowadzonej z sukcesem restrukturyzacji kosztowej zmniejszyła usługi obce o 49% oraz koszty wynagrodzeń o 44% w stosunku do poprzedniego roku. Zarząd w kolejnych miesiącach będzie pracował nad optymalizacją operacyjną spółek.

- Spadek przychodów w pierwszym kwartale 2020 roku spowodowany był brakiem posiadanego kapitału obrotowego na zakup kluczowego asortymentu. W porównywalnym okresie w 2019 roku, sklepy dysponowały własnym towarem, który został przejęty wraz z zakupem Profit M Sp. z o.o. Dodatkowo w marcu br. w związku z panującą sytuacją społeczno-gospodarczą w kraju i na świecie, spółka odnotowała spadek sprzedaży w kategorii Książka stanowiącej istotny udział w przychodzie Grupy. W odpowiedzi na dynamicznie rozwijającą się sytuację, zarząd podjął natychmiastowe kroki mające na celu zabezpieczenie działań operacyjnych oraz sprzedażowych wprowadzając i promując nowy asortyment produktowy. W kolejnych miesiącach wraz z poprawą bilansu spółki i kontynuacją działań mających na celu pozyskanie inwestora strategicznego, zarząd planuje wzrost przychodów i realizację założonego budżetu - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

Pierwszy kwartał 2020 roku to początek realizacji planów zapowiedzianych w ubiegłym roku. Grupa kontynuowała prace nad systemem marketing automation, doprowadzając pierwszy z zaplanowanych trzech etapów wdrożenia systemu do końca. To kluczowe z punktu widzenia utrzymania i rozwoju relacji z klientami sklepów, a także maksymalizacji przychodów.

- Stały, spersonalizowany, a przede wszystkim zautomatyzowany system kontaktu z klientami daje Grupie Kapitałowej możliwość docierania z odpowiednim przekazem marketingowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Kolejnym wdrożeniem nad którym pracowała Grupa jest optymalizacja systemu pricingowego, który pozwala oferować produkty w atrakcyjnych cenach, dynamicznie dostosowując poziom cen do konkurencji. Dzięki temu, sklepy należące do Grupy będą bardziej konkurencyjne cenowo, osiągając jednocześnie wyższy wolumen sprzedaży i wyższą marżę. Pierwszy kwartał 2020 roku to również zakończenie prac nad pierwszym z trzech etapów wdrożenia systemu scentralizowanej platformy obsługi sklepów e-commerce należących do Merlin Group. Jest to projekt priorytetowy ze względu na korzyści płynące z efektu synergii między sklepami oraz obniżenie kosztów zarządzania wieloma platformami sprzedażowymi. Jedna, scentralizowana platforma sprzedażowa to również możliwość natychmiastowych działań w reakcji na bieżące potrzeby rynku, które zagwarantują zdobycie przewagi nad konkurencją oraz możliwość dalszego maksymalizowania przychodów Grupy - piszą w liście do akcjonariuszy Anna Prymakowska, prezes zarządu oraz  Agnieszka Wójcik, członek zarządu Merlin Group S.A.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.