PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Merlin Group wciąż z dużą stratą, ale i planem naprawczym

Autor: dlahandlu.pl 25 marca 2020 10:58

Merlin Group wciąż z dużą stratą, ale i planem naprawczym Merlin Group ma plan, jak wyjść na prostą, fot. materiały prasowe

Skonsolidowane przychody Merlin Group S.A. w 2019 roku wyniosły blisko 65,2 mln zł wobec 63 mln zł rok wcześniej. Strata netto zwiększyła się o ponad 4 mln zł.

- Rok 2019 był bardzo intensywnym pod katem działalności operacyjnej, w całej Grupie udało się z sukcesem zrewidować koszty oraz dokonać niezbędnych optymalizacji kosztów działalności oraz zwiększenie efektywności działań sprzedażowych Grupy na polskim rynku e-commerce.Grupa odnotowała stratę w wysokości 33 mln zł. Istotny wpływ na jej wysokość miała starta z wyłączenia z konsolidacji spółki Magus w upadłości likwidacyjnej S.A na kwotę 14 mln zł oraz dokonany odpis wartości firmy Merlin i Profit M na kwotę 2 mln zł, które negatywnie wpływają na wyniki Grupy. Grupa po wyłączeniu powyższego odnotowałaby stratę na poziomie 17 mln zł, która w porównaniu z ubiegłym rokiem, zmniejszyła się o 11 mln zł. Po przeprowadzonej od kwietnia 2019 roku restrukturyzacji kosztowej, w 2020 roku spółka planuje dalszą optymalizację zarówno po stronie kosztowej, jak i operacyjnej - piszą w liście do akcjonariuszy Anna Prymakowska, prezes zarządu oraz Agnieszka Wójcik, członek zarządu.

Kluczowym elementem planu biznesowego Merlin Group S.A. na 2020 rok jest wdrożenie scentralizowanej platformy do obsługi sklepów e-commerce, umożliwiającej efektywniejsze zarządzanie wszystkimi sklepami internetowymi znajdującymi się aktualnie w portfolio Grupy zarówno w segmencie B2C jak i prężnie rozwijanym segmentem B2B. Równocześnie Grupa wprowadza szereg nowych rozwiązań w zakresie marketing automation, które wpłyną pozytywnie na wzrost sprzedaży i lojalizację klienta. - Dzięki temu nie tylko zaoferujemy stale rosnącej grupie klientów naszych sklepów internetowych: merlin.pl, cdp.pl, nieprzeczytane.pl, profit24.pl, smarkacz.pl i mestro.pl oraz biznesikultura.pl –szereg nowych funkcjonalności, ale przede wszystkim ograniczymy koszty obsługi sprzedaży. Zakładane oszczędności wynikać będą z usprawnienia procesów realizacji zamówień przez unifikację rozproszonych dotychczas procesów zakupu i sprzedaży. Nowe kategorie produktowe, które Grupa wprowadzi do sprzedaży zagwarantują wzrost marży oraz pozyskanie nowego klienta - czytamy w liście.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6176
Ilość aktualnych ofert: 513107

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,29

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,18

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.