PARTNERZY PORTALU

Merlin Group z dużym spadkiem sprzedaży. Spółka postawi na influencerów

Autor: MW, dlahandlu.pl 17 maja 2021 10:55

Merlin Group z dużym spadkiem sprzedaży. Spółka postawi na influencerów W I kwartale 2021 roku Grupa Merlin zakończyła działania polegające na optymalizacji procesów oraz kosztów, fot. mat. pras.

W I kwartale br. Merlin Group zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 39,6 proc. do 5,14 mln zł. Strata netto zmalała z 3,95 do 2,09 mln zł.

  • Spółka zanotowała spadek obrotów w pierwszym kwartale 2021 roku o 39% jednocześnie podnosząc o 35% wartość zrealizowanej marży
  • Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży

W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa zakończyła działania polegające na optymalizacji procesów oraz kosztów. Koszty najmu powierzchni biurowej zostały ograniczone o ponad 50 proc., podobnie jak koszty związane z magazynem. Procesy logistyczne zostały zweryfikowane i usprawnione pozwalając spółce przy mniejszych kosztach obsłużyć tą samą lub nawet większą ilość zamówień.

W marcu br. Merlin Group skutecznie wdrożyła innowacyjny system AI Smart Search, oparty na sztucznej inteligencji wyszukiwarka produktów w sklepie merlin.pl. W dalszej perspektywie zarząd spółki planuje wdrożenie tego rozwiązania w kolejnych sklepach należących do Grupy Kapitałowej. Dzięki temu spółka po wdrożeniu nowego rozwiązania obserwuje wzrost konwersji sprzedaży, tym samym koszt pozyskiwanego ruchu klientów jest mniejszy - podano w raporcie.

W styczniu rozpoczęto szereg długofalowych działań związanych ze działaniami SEO. Efekty wdrożonego planu pracy nad SEO widoczne będą w długim okresie i powinny przyczynić się do zwiększenia efektywności sprzedaży. W minionym kwartale Merlin rozpoczął długofalowy proces inwestycji w marketing oparty na influencerach. W strategii spółki ten rodzaj aktywności marketingowej będzie niezwykle ważnym elementem. Kolejnymi działaniami planowanymi przez w nadchodzących kwartałach jest redesin sklepów należących do Grupy z uwzględnieniem najnowszych trendów w sprzedaży internetowej. Kluczowym celem będzie poprawienie doświadczeń zakupowych konsumentów zwłaszcza na urządzeniach mobilnych (urządzenia typu smartphone). Ważnym elementem rozwoju Grupy będzie w nadchodzących kwartałach rozwój asortymentu produktów sprzedawanych w sklepie mestro.pl oraz smarkacz.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.