Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Merlin.pl na celowniku UOKiK. Klienci skarżą się na nierealizowanie zamówień

Klienci sklepu merlin.pl po raz kolejny alarmują o niezrealizowanych zamówieniach i problemach ze zwrotem środków pieniężnych. UOKiK potwierdza, że sprawa jest mu znana i informuje o wszczęciu dochodzenia wyjaśniającego. Spółka twierdzi natomiast, że zamówienia realizowane są bez przeszkód, a wcześniejsze problemy wynikały z gradobicia i zalania powierzchni magazynowej – informuje bankier.pl.
Reklama

Z redakcją Bankier.pl skontaktowała pani Izabela, która od stycznia 2022 roku próbuje odzyskać pieniądze za książkę zakupioną w merlin.pl. Jak opisuje, z informacji podanych na stronie sklepu internetowego wynikało, że produkt znajduje się na stanie i jest gotowy do wysyłki w ciągu 24 godzin. Po kilku dniach otrzymała wiadomość, że z powodu problemów logistycznych paczka trafi do niej w późniejszym terminie.

– Zależało mi na jak najszybszej dostawie, więc postanowiłam zrezygnować z oczekiwania, anulować zamówienie i kupić książkę gdzie indziej. Od stycznia pieniądze nie wróciły jednak na moje konto. W lutym poinformowano mnie jedynie, że przyczynami opóźnień są urlopy w dziale księgowości i migracja danych do nowego systemu. Od tego momentu jakiekolwiek próby skontaktowania się sklepem – czy to telefonicznie, czy przez Instagram i Facebook – okazywały się bezskuteczne – mówi nasza czytelniczka. 

Pani Izabela postanowiła skorzystać z pomocy lokalnego rzecznika konsumentów, ale i on odbił się od ściany. Zdążył natomiast skierować skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Instytucja odpowiedziała, że „bada sprawę, a temat jest jej znany od dawna”. O żadnym przełomie nie było jednak mowy.

O odniesienie się do informacji przekazanych nam przez czytelniczkę poprosiliśmy sam sklep. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że od w okresie od wznowienia działalności, czyli 19 kwietnia 2022 r., merlin.pl "nie odnotował problemów związanych z realizacją zamówień". "Obecnie sprzedaż przebiega bez żadnych przeszkód, a zwroty są realizowane na bieżąco" – przekazali redakcji Bankier.pl przedstawiciele firmy. 

Jak dodano, historyczne problemy związane z realizacją zamówień wynikały z przyczyn losowych, na które spółka nie miała bezpośredniego wpływu. "Jesienią 2021 w wyniku gradobicia został uszkodzony dach powierzchni magazynowej i w konsekwencji doszło do zalania i utraty znaczącej części artykułów oferowanych do sprzedaży. Obecnie pracujemy nad niezrealizowanymi zwrotami, o wszystkich istotnych krokach w tym procesie poinformujemy klientów w stosownym czasie" – podkreślono.

Więcej na: bankier.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum