PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Merlin wypłynie na spokojne wody? Kobiety przejmują stery

Autor: MW, dlahandlu.pl 4 lutego 2020 10:40

Merlin wypłynie na spokojne wody? Kobiety przejmują stery Kobiety przejmują stery w Merlin Group. Na zdj. od lewej Anna Prymakowska oraz Agnieszka Wójcik, fot. Monika Szalek

Merlin.pl ma burzliwą historię. Kiedy w 2016 roku prawa do znaku przejęła spółka Topmall (obecnie Merlin Group S.A.) i postanowiła przywrócić markę na rynek, wydawało się, że najgorsze minęło. Sklep zaczął wychodzić na prostą, ale przeszłość wciąż dawała o sobie znać – postępowanie upadłościowe spółki Magus, która jest właścicielem znaku towarowego merlin.pl blokowało szereg działań ówczesnego zarządu. Teraz stery przejęły kobiety, a Merlin Group jest o krok od ostatecznego przejęcia pełnych praw do marki merlin.pl. O przyszłości spółki rozmawiamy z jej prezeską, Anną Prymakowską oraz Agnieszką Wójcik, członkiem zarządu.

Nowy rok, nowe otwarcie. Co się obecnie dzieje w Merlinie?

Anna Prymakowska: Po restrukturyzacji i ustrukturyzowaniu spółki, zmierzamy do stabilizacji w 2020 roku i przygotowujemy się pod kątem finansowym do zakupu marki merlin.pl.

Pod koniec grudnia ub.r. akcjonariusze mieli zdecydować o przekazaniu ponad 10,5 mln zł z kapitału zakładowego na pokrycie strat spółki (27 mln zł po III kw. 2019) oraz nowej emisji akcji. Czy takie decyzje zapadły? Jak wygląda sytuacja finansowa firmy?

Agnieszka Wójcik: 23 grudnia 2 odbyło się Walne Zgromadzenie Merlin Group S.A., na którym zostały podjęte wspomniane uchwały, w tej sprawie opublikowane zostały komunikaty giełdowe. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi inwestorami w sprawie finansowania zakupu marki merlin.pl oraz rozpoczęcia kampanii marketingowych i wdrażania strategii sprzedażowych dla każdego sklepu. W 2019 roku dokonaliśmy znacznej redukcji kosztów i tym samym w 2020 roku kontynuujemy dalsze rewizje kolejnych obszarów, aby zoptymalizować procesy i polepszyć wynik finansowy spółki.

Czy można się spodziewać kolejnych emisji akcji? Czym chcecie przekonać akcjonariuszy? 

AW: Emisja akcji odbyła się 23 grudnia 2019 roku i jest związana z planowaną spłatą obligacji wyemitowanych przez Merlin Group S.A., bierzemy również pod uwagę możliwości przeznaczenia pozyskanych z emisji środków na bieżącą działalność Grupy Kapitałowej. Dodatkowo w związku z prowadzonym postępowaniem upadłościowym Magus S.A w upadłości likwidacyjnej, planujemy podjąć wszelkie możliwe kroki celem zabezpieczenia praw Merlin Group S.A. do znaku towarowego „Merlin”, w tym w szczególności do wykupu znaku towarowego w ramach postępowania upadłościowego. Wszystkie w/w działania zarządu są omawiane z głównym udziałowcem i co do zasady, zarząd jest wspierany w dotychczasowych działaniach przez ATP FIZ AN.

W mediach swego czasu głośno było o współpracy ze spółką KryptoJam, która miała stworzyć dla Merlina program lojalnościowy, oparty na tokenizacji. Umowa szybko została rozwiązana. Dlaczego?


  • loko 2020-02-04 14:07:49

    Brawo panie, czas na młodość, czas na nową jakość. Działajcie kobiety!

  • news 2020-02-04 13:51:52

    Miło popatrzeć na młode twarze, które chcą coś zrobić. Życzę powodzenia, jednak misja trudna, bo nie widać atutów merlilna w porównaniu do innych dużych graczy

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,12

  • Min

    3,77

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.