Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Miinto: Polski hub IT wesprze zakupy modowe klientów z całego świata

Miinto, duński gigant e-commerce, w naszym kraju jest obecny od 3 lat. Firma z polskimi korzeniami urosła w Europie o 54% w ciągu ostatniego roku, stając się jedną z największych europejskich platform modowych. W celu dalszego rozwoju zapowiada inwestycje m.in. w Polsce, takie jak stworzenie 300 nowych miejsc pracy w ramach rozwijającego się centrum IT.
Reklama
  • W ubiegłym roku globalna wartość handlu online w branży modowej została oszacowana na 752,5 mld USD, a w perspektywie najbliższych czterech lat rynek ma rosnąć o 9,1% rokrocznie.
  • Moda to obecnie największy segment konsumenckiego e-commerce – w większości krajów europejskich to numer jeden wśród zakupów online.

 

Szybki rozwój handlu online w branży modowej sprawia, że rynek staje się niezwykle konkurencyjnym środowiskiem. To wyzwanie zwłaszcza dla małych, lokalnych projektantów czy manufaktur chcących dotrzeć ze swoimi produktami do jak największej grupy odbiorców, jednak nie dysponują wystarczającymi środkami czy wiedzą, aby prowadzić skuteczne działania promocyjne. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie powstało Miinto, platforma e-commerce pośrednicząca w sprzedaży mody luksusowej i wspierająca sklepy z całego świata nowoczesnymi technologiami, m.in. szytymi na miarę rekomendacjami, które umożliwiają partnerom optymalizację decyzji zakupowych. Dzięki obecności na 13 europejskich rynkach, firma może zaoferować klientom produkty pochodzące od 5 000 lokalnych marek, w ten sposób umożliwiając fashionistom wspieranie designerów tworzących wyjątkowe ubrania czy akcesoria. 

Mimo ekskluzywności sprzedawanych produktów, grono potencjalnych odbiorców jest spore – w samej Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowano ponad 15 milionów wizyt na stronie Miinto, a niespełna 50 tysięcy klientów dokonało zakupu. Od początku 2021 roku przeciętny nabywca znad Wisły wydał na platformie około 200 euro. W innych krajach również nie brakuje zainteresowania produktami sprzedawanymi przez platformę – innowacyjny model rozwoju Miinto, bazujący na strategii blitzscalingu oraz wykorzystaniu nowych technologii, pozwolił osiągnąć ponad 200 mln euro przychodu, co plasuje duńską firmę w czołówce europejskich platform modowych.

– W jednym miejscu skupiamy lokalnych projektantów i międzynarodowe marki, tworząc w ten sposób sklep z zupełnie unikatową ofertą. Pozwala nam to odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa szyjące niepowtarzalne ubrania. Pandemia przyspieszyła pewne procesy w naszej firmie, ale też potwierdziła, że rynek potrzebuje naszej platformy i jej możliwości. Niektórzy z naszych partnerów mówili nawet, że bez dostępu do wielomilionowej bazy klientów i wsparcia naszych pracowników, byłoby im naprawdę trudno przetrwać ubiegły rok. Chcemy im jeszcze bardziej pomóc – z tego względu w naszych planach uwzględniamy m.in. inwestycję w polski hub IT, który wesprze rozwój naszej oferty na całym świecie – wyjaśnia Konrad Kierklo, CEO Miinto.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.