PARTNER PORTALU

Modern Commerce, po przejęciu Moliera2, wyceniane nawet na 300 mln zł

Autor: MK 8 lipca 2021 13:27

Modern Commerce, po przejęciu Moliera2, wyceniane nawet na 300 mln zł Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce, fot. materiały prasowe

Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna kolejny etap przejęcia właściciela marki Moliera2.com – IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o. Giełdowa spółka opublikowała Memorandum Informacyjne.

Memorandum Informacyjne stanowi wstęp do przeprowadzenia oferty akcji uchwalonej w dniu 21 czerwca br. podczas Walnego Zgromadzenia Modern Commerce. Celem tej oferty jest pozyskanie środków na sfinansowanie transakcji przejęcia. Właściciel marki Moliera2.com osiągnął w ciągu pierwszych 5 miesięcy 2021 r. 39,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 35,6 proc. r/r. 

- Początek roku jest bardzo dobry dla marki Moliera2.com, która już niedługo dołączy do naszej Grupy. Dynamiczny wzrost odnotowały przychody Moliera2.com, a marżowość jest zgodna z naszymi założeniami. Wierzymy, że dzięki transakcji i oczekiwanym synergiom będziemy kontynuować dynamiczny wzrost w kolejnych okresach. – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.

Zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2021-2024, Modern Commerce zamierza osiągnąć wiodącą pozycję na rynku sprzedaży dóbr luksusowych online oraz wykorzystać korzyści skali i synergii pomiędzy platformami. W 2021 r. celem jest osiągniecie 128 mln zł przychodów (dane proforma) oraz 8 mln zł zysku EBITDA. Dzięki realizacji strategii w 2024 r. skonsolidowane przychody mają osiągnąć 260 mln zł, a wynik EBITDA blisko 30 mln zł. Jednym z głównych założeń strategii jest realizacja przejęcia właściciela marki Moliera2.com.

- W ciągu kilku tygodni chcemy przeprowadzić proces oferty publicznej akcji, a pozyskane z niej środki przeznaczymy na przejecie właściciela sklepu i tak rozpoznawalnego brandu, jak Moliera2.com. Naszym celem jest zbudowanie wyjątkowego ekosystemu firm e-commerce działających w obszarze dóbr luksusowych i marek premium. Dzięki konsolidacji komplementarnych platform liczymy na wydłużenie cyklu życia produktów, wykorzystanie potencjału marketingowego oraz synergii logistyczno-operacyjnych.– dodaje Maciej Tygielski.

Zgodnie z umową inwestycyjną, Modern Commerce przejmie 100 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., właściciela marki Moliera2.com za 100 mln zł. Równolegle zostaną przejęte pozostałe udziały należącej do Grupy spółki Mamissima z ekskluzywnymi produktami dla dzieci. 

Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska wydali raport analityczny dotyczący spółki Modern Commerce oraz planowanej transakcji i perspektyw Grupy. 

Analitycy wycenili całą grupę Modern Commerce, po przejęciu Moliera2, w przedziale 195 – 300 mln zł w wycenie metodą DCF FCFF oraz 130 – 296 mln zł w wycenie metodą porównawczą. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9581
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,69

  • Śr

    3,03

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.