PARTNER PORTALU

Mondelez chce sprzedawać więcej przekąsek w internecie

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2020 10:03

Mondelez International zakłada, że ten rok będzie „normalny” - zyski i obroty rosną, tak jak dotychczas. Pandemia ma jednak trwały wpływ na to, jak ludzie zaczęli konsumować przekąski.

Mondelez, producent takich marek, jak m.in. Oreo, Philadelphia i Lu, odnotował wzrost obrotów (o  6 proc.) w pierwszym kwartale br. dzięki blokadzie związanej z pandemią. W kolejnym kwartale od kwietnia do czerwca wzrost wyniósł 0,5 proc. Dirk Van de Put, Belg stojący na czele Mondelez International stwierdził, że cały rok będzie wyglądał całkiem normalnie, z tradycyjnym wzrostem obrotów o co najmniej 3 proc. i wzrostem zysków o 4–6 proc.

Jednak za tymi liczbami kryją się fundamentalne zmiany. Na przykład relacje między dojrzałymi rynkami a krajami rozwijającymi się uległy odwróceniu podczas epidemii: tam, gdzie kraje rozwijające się przed kryzysem odpowiadały za około 5–7 proc. wzrostu, obecnie jest tam zastój, a nawet spadki. Z drugiej strony, rynki rozwinięte rosną niekiedy nawet o 8 proc.

Według prezesa firmy ludzie prawdopodobnie nie będą więcej podjadać, za to trend w kierunku handlu elektronicznego jest trwały: sprzedaż internetowa w Mondelez podwoiła się z 3 do 6 proc. na koniec drugiego kwartału. Aby nadal móc cieszyć się impulsową sprzedażą na tym rynku, firma chce skupić się na reklamie internetowej - również bezpośrednio na platformach e-commerce. Producent ciastek zdaje sobie również sprawę, że do sukcesu w internecie potrzebne są różne formaty i znacznie szersza gama produktów - to z kolei sprawia, że ​​produkcja i dystrybucja są znacznie bardziej złożone i kosztowne.

- W Chinach wszystkie nasze magazyny mogą już wysyłać produkty bezpośrednio do konsumenta. Alibaba prosi nas nawet, abyśmy byli w stanie to zrobić w ciągu dwóch godzin, ale marże są nadal akceptowalne - mówi Van de Put.

Aby zaoszczędzić na kosztach, producent Milki chce zmniejszyć liczbę referencji o 25 proc. Z portfolio nie znikną żadne marki, tylko referencje produktów, które nie sprzedają się dobrze. Mondelez rozważa również oszczędności w powierzchni biurowej, tak aby koszty zrównoważyły ​​się w czwartym kwartale.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8255

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.