PARTNERZY PORTALU

Mourad Tauofiki, dyrektor Amazon na Polskę: inwestujemy w narzędzia do walki z podróbkami

Autor: EK 10 maja 2021 13:36

Mourad Tauofiki, dyrektor Amazon na Polskę: inwestujemy w narzędzia do walki z podróbkami

Amazon uruchomił w Polsce programy Brand Registry i Project Zero, aby walczyć z podróbkami w serwisie. Do końca 2020 r. firma wydała ponad 700 milionów dolarów w walkę z podróbkami, a w kontrolę wystawianych na serwisie produktów zaangażowanych jest 10 tys. pracowników. Marki zarejestrowane w Amazon Brand Registry odnotowują średnio o 99% mniej domniemanych naruszeń niż przed rejestracją - wskazuje firma.

- Chcemy, aby nasze serwisy były bezpiecznymi miejscami do robienia zakupów. Z tego powodu wzmacniamy pozycję marek poprzez takie programy jak Brand Registry, który chroni marki, czy Project Zero, samoobsługowe narzędzie, które pozwala właścicielom praw autorskich na usuwanie podrobionych produktów bezpośrednio z naszych sklepów. Dokładnie badamy każde zgłoszenie dotyczące potencjalnych podróbek, i jeśli okaże się zasadne usuwamy przedmiot, trwale rozwiązujemy umowę ze sprzedawcą oraz podejmujemy działania prawne lub w stosownych przypadkach współpracujemy z organami ścigania - mówi Mourad Taoufiki, Country Manager Amazon Polska.

W ramach nowego narzędzia Amazon oferuje formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero oraz wsparcie w postaci obsługi klienta Brand Registry.

Amazon Brand Registry to bezpłatna usługa, z której do tej pory skorzystało ponad 500 tys. firm. Dzięki niej mogą one zgłaszać naruszenia swoich praw, a także dbać o prawdziwość informacji podawanych przy oferowanych przez nich produktach

W celu wykrycia nieuczciwych sprzedawców i potencjalnych podróbek, Amazon inwestuje środki w zautomatyzowane systemy i uczenie maszynowe oraz koordynowanie i stałe udoskonalanie programów do walki z handlem podróbkami. Systemy Amazon nieustannie analizują ogromne ilości danych dotyczące partnerów handlowych, towarów, marek i ofert pod kątem autentyczności oferowanych produktów i w razie potrzeby automatycznie blokują ich sprzedaż lub usuwają je z oferty. W przypadku 99,9% produktów oglądanych przez klientów Amazon ewentualne zgłoszenia, co do braku autentyczności okazały się niepotwierdzone.

W 2020 r. uniemożliwiliśmy otwarcie ponad 6 milionów nowych kont, wstrzymując możliwość zamieszczenia na naszej stronie jakąkolwiek oferty, a ponad 10 miliardów podejrzanych ofert udało nam się usunąć zanim pojawiły się w naszym serwisie - dodaje Mourad Taoufiki. Przez ostatnie 4 lata był dyrektorem ds. ekspansji Amazona w Europie. Wcześniej przez 11 lat był związany z firmą doradczą McKinsey.

W ramach Projektu Zero każdy z ponad 18 tys. należących do programu sprzedawców może samodzielnie usunąć podrobiony produkt z naszego sklepu. Jednocześnie informacja o usunięciu produktu każdorazowo trafia do naszego zautomatyzowanego systemu zabezpieczeń, umożliwiając eliminowanie podobnych ofert w przyszłości - dodaje Mourad Taoufiki, który stanowisko country manager w Polsce objął w marcu 2021.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Amazończyk 2021-05-11 07:01:21

    I przy okazji jakieś 100 mln które nie były podróbkami tylko miały niższą cenę od sprzedawców z poza Polski...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


PARTNERZY SERWISU




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.