Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na czym polega synergia AI i e-commerce?

E-commerce to branża niezwykle szybko rozwijająca się pod kątem wdrażania nowych technologii, również tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Zastosowanie AI może wiązać sięz  używaniem big data do spersonalizowanego kontaktu z klientem, ale też zarządzaniem procesami logistycznymi.
Reklama

 

AI przyszłością e-commerce

- W eobuwie.pl mamy świadomość, że rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji to przyszłość e-commerce. W praktyce, AI nie tylko uprzyjemni proces zakupowy, ale również odciąży naszych pracowników, znajdując zastosowanie choćby w centrach logistycznych poprzez np. roboty pickingowe sortujące towar w magazynach. Często jest też bardzo atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów, których fascynują innowacje w branży fashiontech. Korzystając z naszego zaplecza technologicznego, wykorzystujemy obecność
w sklepach stacjonarnych robotów Pepper, które pracują w roli asystentów sprzedaży, opowiadają o ofercie danego salonu i wchodzą w interakcje z klientami. Dodatkowo zdecydowaliśmy o udostępnieniu wybranych funkcjonalności esize.me w aplikacji mobilnej. To usługa, która na podstawie skanu stóp rekomenduje właściwy rozmiar obuwia. W przypadku dzieci monitoruje także rozwój stopy. W esize.me ważną rolę odgrywa sztuczna inteligencja i jej zastosowanie chcemy rozwijać. Widzimy na tym polu duży potencjał – wyjaśnia Mikołaj Wezdecki, członek zarządu eobuwie.pl S.A., Dyrektor ecommerce.

 Zmiana nawyków zakupowych to wzrost e-commerce

Pandemia wywołana wirusem COVID-19 znacząco wpłynęła na nasze nawyki zakupowe i sprawiła, że branża e-commerce dynamicznie przyśpieszyła swój rozwój. Raport „Handel internetowy w Polsce 2020” pokazał, że wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła w 2020 roku do 77 mld zł z 61 mld odnotowanych w 2019 roku. 

- E-commerce ułatwił życie konsumentom i firmom w czasie Covid i zadomowił się na dobre w naszych domach i biznesach. Ponad 21 milionów Polaków kupuje online. Zakupy w sieci w 2021 stanowić będą 10% całości handlu detalicznego. Jednocześnie klienci nie traktują e-commerce separatywnie od zakupu w sklepie stacjonarnym, w marketplace jak Allegro, czy przez infolinię lub aplikację mobilną. To już jeden świat, w którym można gromadzić coraz więcej informacji. Oznacza to ogromny potencjał do wykorzystania szeroko pojętego AI. Dla polskiego biznesu to zarówno szansa, jak i zagrożenie, gdyż ilość danych daje przewagę, a globalnie danych można zebrać więcej. Ich liczbę możemy zwiększyć, łącząc informacje ze sprzedaży, płatności, logistyki i produkcji, a nawet ze sposobu używania urządzeń, tak aby fabryka i sklep, jaki odwiedzimy na końcu same wiedziały, co nam wysłać do domu. To futurystyczna przyszłość, jednak są regiony, np. Chiny, gdzie ta przyszłość staje się faktem – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający, Unity Group.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.