Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na koniec II kw. Blik miał 8 mln użytkowników, o 50 proc. więcej rdr

Współpraca MasterCarda z PSP koncentruje się na uruchomieniu płatności zbliżeniowych Blikiem. Obecnie z Blika nie mogą korzystać klienci banków z innych krajów niż Polska - poinformował Polski Standard Płatności, operator sieci Blik, w odpowiedzi na pytania PAP.
Reklama

„Współpraca PSP z MasterCard koncentruje się na uruchomieniu płatności zbliżeniowych Blik. Dzięki wykorzystaniu technologii tokenizacji MasterCard wspólnie stworzyliśmy rozwiązanie dające najlepsze możliwe płatności zbliżeniowe dla użytkowników – zarówno pod kątem wygody, jak i bezpieczeństwa. Obecnie banki wdrażają to rozwiązanie i będą je udostępniać swoim klientom. Już teraz z rozwiązania korzystać mogą klienci Banku Millennium” – napisano w odpowiedzi Polskiego Standardu Płatności, operatora sieci Blik, na pytania PAP.

PSP poinformował także, że wkrótce kolejne banki będą informować o udostępnieniu płatności zbliżeniowych poprzez Blika. Dodano, że płatności zbliżeniowe dostępne są nie tylko w Polsce, ale także wszędzie na świecie w terminalach z logo MasterCard.

To oznacza, że został spełniony jeden z celów, jakie postawiły sobie MasterCard i PSP w grudniu 2018 roku, kiedy to została nawiązana strategiczna współpraca między obiema firmami. W październiku 2019 r. doszło do podpisania umowy, na mocy której MasterCard stał się udziałowcem PSP – obok sześciu polskich banków. MC, jak to zostało ujawnione w 2020 r., za udziały w spółce zapłacił ponad 83 mln zł.

W momencie zawiązania współpracy między spółkami stawiane były jednak inne cele. Jak czytamy na stronach Blika, w momencie ogłoszenia zawarcia porozumienia Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP mówił, że jest to "początek drogi do oferowania płatności Blikiem użytkownikom mobilnych aplikacji bankowych na całym świecie".

"Blikiem nie mogą dziś płacić klienci banków w innych krajach poza Polską. Widzimy zainteresowanie polskim rozwiązaniem wśród instytucji finansowych poza Polską, jednak obecnie zbyt wcześniej jest mówić o konkretnych planach i efektach rozmów, jakie w tej sprawie są prowadzone. Będzie to kolejny krok po tym, jak Blik będzie rozwiązaniem płatniczym dostępnym u odpowiednio szerokiej grupy merchantów" – stwierdzono w odpowiedzi PSP na pytania PAP.

Jednocześnie PSP przypomniał, że spółka nawiązuje kolejne partnerstwa z globalnymi operatorami płatności, takimi jak Adyen czy PPRO, dzięki czemu użytkownicy Blika mogą płacić w zagranicznych sklepach internetowych.

"Obecnie już blisko 4 proc. transakcji w ecommerce rozliczanych jest przez globalnych operatorów płatności. Wciąż prowadzimy rozmowy z kolejnymi międzynarodowymi operatorami płatności, co przekładać się będzie na zwiększenie sieci akceptacji Blika w globalnym ecommerce" – napisano w odpowiedzi PSP.

Z danych firmy wynika, że w II kw. 2021 r. użytkownicy Blika zrealizowali 176 mln transakcji o wartości 24 mld zł. Spośród wszystkich transakcji 25,5 mln stanowiły przelewy na telefon, których liczba wzrosła o 187 proc. w stosunku do II kw. 2020 r. Na koniec II kw. 2021 r. użytkowników Blika było 8 mln, czyli o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. (PAP)

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.