Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na rynku punktów odbioru zamówień wciąż jest dużo miejsca

Rynek automatów paczkowych stał się w ostatnim czasie atrakcyjny dla dużych podmiotów, jak Orlen, Allegro czy Alibaba, które chcą spróbować swoich sił. InPost, pionier i lider tego typu usług w Polsce, budował swoją pozycję przez lata, jednak najbliższe miesiące mogą przynieść wiele zmian. Rozmawiamy o tym z ekspertami.
Reklama
  • W ostatnich latach obserwujemy prężny rozwój rynku paczkomatów i innowacyjnych rozwiązań w dostawie przesyłek.

  • Pojawiają się nowi gracze (Poczta Polska, Orlen, czy Alibaba), a obecni na rynku stale się rozwijają.

  • Coraz więcej sieci spożywczych rozpoczyna współpracę z firmami dowożącym zakupy do domu, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.


Wygoda i ekologia

Wyniki raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” wyraźnie wskazują, na dynamiczny wzrost kupujących w Internecie. Już ponad 80% internautów wybiera tę formę zakupów – to ponad 25% wzrost w czasie pandemii.

- Według naszego raportu internauci mają najczęściej jedną preferowaną formę dostawy, którą wybierają. Jest to zwykle przesyłka kurierska (52%), a następnie odbiór w dedykowanym punkcie lub paczkomacie (48%), który niemalże doścignął już przesyłkę kurierską pod względem liczby wskazań. Właśnie paczkomat jest uznawany za najwygodniejszy i ekologiczny sposób dostawy zamówienia - komentuje Patrycja Saas-Stanieszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Rynek automatów paczkowych stał się w ostatnim czasie atrakcyjny także dla dużych podmiotów, jak Orlen, Allegro czy  Alibaba, które chcą spróbować swoich sił. InPost, pionier i lider tego typu usług w Polsce, budował swoją pozycję przez lata, jednak najbliższe miesiące mogą przynieść wiele zmian.

Gęsta sieć w dużych miastach

Według analiz dataplace.ai opublikowanych w sierpniu br.("Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce - nowa rzeczywistość świata dostaw"), najsilniej widocznym trendem w branży, jest stawianie gęstej sieci punktów odbioru paczek w dużych miastach. Dzieje się tak dlatego, ponieważ to w nich występuje największe zagęszczenie ludności na mkw.

- Największym graczem w Polsce ze względu na liczbę własnych punktów w przestrzeni, w których można odebrać paczkę jest InPost, który ma 45% udziału. Kolejnym jest Żabka (23%) oraz Poczta Polska (16%). Jednak sytuacja wygląda inaczej jeśli chodzi o liczbę potencjalnych klientów znajdujących się w okolicy sieci punktu odbioru i automatu, przez co rozumiemy dostęp do takiego punktu w ciągu max 10 minut pieszo. Tutaj do największej liczby dociera sieć partnerska “Odbiór w punkcie” oraz DHL ze swoimi punktami POK, Locker, a także siecią POP. InPost plasuje się dopiero na 3. miejscu - tłumaczy Martyna Dudkiewicz, Data Science Project Manager w dataplace.ai.

Paczkomaty jak nieruchomości - lokalizacja kluczem

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.