Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Netguru przejęło pakiet kontrolny agencji mohi.to. Spółka wzmocniła e-commerce i UX

Netguru, polska spółka akcyjna oferująca usługi doradztwa, tworzenia oprogramowania oraz projektowania produktów cyfrowych, ogłosiła przejęcie pakietu kontrolnego w mohi.to, agencji specjalizującej się w usługach UX dla rynku e-commerce, oraz WeCanFly agencji dostarczającej usługę Shopify.
Reklama
  • Polska spółka technologiczna Netguru ogłosiła przejęcie pakietu kontrolnego w agencji mohi.to, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań opartych o platformę Shopify oraz UX dla rynku e-commerce. 
  • Transakcja jest częścią globalnej strategii Netguru polegającej na budowie kompletnej oferty usług cyfrowych.
  • Netguru przejęło 51% udziałów z opcją całkowitej akwizycji w przeciągu 4 lat. Strony nie ujawniają wartości transakcji.
  • Partnerem transakcji jest Bank Citi Handlowy, który wspierał Netguru także przy wcześniejszej inwestycji w amerykańską firmę doradczą Pilot44.

Globalna sprzedaż na rynku e-commerce rośnie nieprzerwanie od wielu lat. Tylko w 2021 r. jej wartość sięgnęła blisko 4,94 biliona dolarów, a jej wzrost jest prognozowany na 50% rocznie do 2025 r. To właśnie w e-commerce inwestuje coraz więcej firm, oferując nowe możliwości zakupu produktów, jak m.in. Zalando, Allegro, Zara czy Answear. 

Firmy z branży e-commerce chcą inwestować w rozwiązania, które nie tylko będą dostępne w każdej chwili i w każdym miejscu na świecie, ale również zminimalizują koszty. Pandemia zmieniła oczekiwania, wymuszając na dostawcach znalezienie narzędzi, których wprowadzenia jest możliwe w jak najkrótszym czasie. To pozwoliło firmom na przerzuceniem ciężaru technologicznego na partnerów biznesowych, jednocześnie skupiając się całkowicie na rozwoju. Odpowiedzią na te wymagania i oczekiwania jest rozwiązanie Shopify, z którego możliwości korzysta coraz więcej globalnych marek. Obecnie na usłudze opiera się ponad 2 miliony merchantów na całym świecie.

Aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na usługi z tego zakresu, Netguru zdecydowało się na poszerzenie swojej oferty o rozwiązania e-commerce, dokonując większościowej inwestycji w agencję mohi.to.

W 2021 roku Netguru osiągnęło przychód na poziomie 230 milionów złotych (wzrost o ok. 45 procent w porównaniu z 2020 r.), równocześnie konsekwentnie od lat utrzymując rentowność na poziomie EBITDA powyżej 15%. Obecnie zespół firmy liczy ponad 900 osób.

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum