NFT Amazon Marketplace - nowy projekt giganta handlu

Gigant e-commerce początkowo będzie miał w ofercie 15 kolekcji NFT dostępnych dla klientów z USA, zanim udostępni je globalnie. Portal Web3 The Big Whale podał datę premiery w USA na 24 kwietnia. Prace nad wdrożeniem trwają już od wielu miesięcy, Amazon Web Services (AWS) nawiązał już wcześniej współpracę z firmą web3 Ava Labs w celu przyspieszenia przyjęcia technologii blockchain.
Jak będzie działać NFT Amazon Marketplace?
Miłośnicy NFT będą mogli kupować cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie za pomocą własnego konta Amazon (AMZN), rozliczając się za pomocą karty debetowej lub kredytowej.
Według Bartosza Czerkiesa, General Managera Shares w Europie Środkowo-Wschodniej, połączenie fizycznych produktów z tokenami NFT wpisuje się w wizję Amazona, jako globalnym lidera handlu. Ogromna liczba produktów dostępnych na klik, doświadczenie w tworzeniu software’u, no i przede wszystkim dane o milionach użytkowników z całego świata, na pewno pomogą Amazonowi przyspieszyć adopcję tej technologii, z zachowaniem prostego UX i szybkiego procesu płatności. Rozwiązanie Amazona umożliwi tym, którzy nie mają dostępu do portfela kryptograficznego, możliwość kupowania NFT bez konieczności kupowania kryptowalut. Obecne marketplace’y NFT, np. Coinbase i portfele je obsługujące, takie jak MetaMask czy Math Wallet są mało przyjazne i nieintuicyjne, a cały proces długi i mozolny.
Co będzie można kupić na Amazon Digital Marketplace?
Użytkownicy będą mogli kupować NFT skupione wokół wybranych branż, np. mody, gdzie przedmioty będą powiązane z fizycznymi modelami odzieży, np. Dżinsami czy butami. Tokeny NFT zostaną dostarczone na konta NFT klientów, podczas gdy fizyczny przedmiot będzie dostarczany do domu klienta.
Sam obszar digital fashion, metaversum czy NFT to dynamicznie rosnący trend, który jest wyjątkowo doceniany przez pokolenie Z. Z badań rynkowych wynika, że dla ponad połowy zainteresowanych kupnem mody cyfrowej w formie NFT, to nie tylko inwestycje, ale również sposób na wyrażanie siebie, a dla jednej trzeciej - metoda kreowania swojego wizerunku w sieci.
Potencjał rynku został już dostrzeżony, m.in. przez Nike. Spółka (NKE) przejęła firmę RTFKT zajmującą się zasobami wirtualnymi w 2021 r., która została zintegrowana z nowym „Nike Virtual Studio”, aby uwolnić serię NFT marki. Przykładem jest seria Nike Dunk Genesis CryptoKicks NFT - powiązana z „prawdziwymi” sneakersami Dunk tego sprzedawcy.
Kupując NFT, zostaje się właścicielem cyfrowego certyfikatu własności, który potwierdza jego oryginalność i przypisana własność danego tokenu. Certyfikat jest przechowywany w blockchainie, zabezpiecza wybrane aktywo przed powielaniem go czy ingerencją w jego treść.