Nie tylko cena. O czym jeszcze nie mogą zapomnieć e-sklepy?

- 95% konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo.
- Mimo tego, aż 73% ankietowanych przyznaje, że nawet najlepsze promocje nie przekonają ich do skorzystania z oferty sklepu, który posiada nieresponsywną platformę do zakupów online.
- 78% konsumentów uważa przy tym, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych w trakcie okresów podwyższonego ruchu w e-commerce są równie ważne jak oferta sklepowa.
Coraz większa rywalizacja w e-commerce
Chociaż jest to teraz powszechne dla kupujących online, aby czekać do kluczowych dat zakupów i sezonu świątecznych wyprzedaży, rywalizacja sklepów jest jeszcze większa w obliczu obecnej sytuacji gospodarczej i wynikającej z niej presji finansowej. Aż 95% konsumentów twierdzi, że w tym roku ważniejsze niż wcześniej jest dla nich znalezienie ofert z niskimi cenami ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe.
Niezależnie od tego, czy kupujemy prezenty dla rodziny i przyjaciół, żywność i napoje na święta czy artykuły gospodarstwa domowego, konsumenci są zdeterminowani, aby w nadchodzących tygodniach znaleźć jak najniższe ceny. Ale oprócz ofert, ludzie chcą również doświadczeń cyfrowych najwyższej jakości.
Zero tolerancji dla słabych doświadczeń cyfrowych w sezonie świątecznym
Badanie Cisco AppDynamics, przeprowadzone wśród ponad 12 tys. konsumentów w 12 krajach, podkreśla, że oczekiwania konsumentów dotyczące cyfrowych doświadczeń są jeszcze wyższe niż dotychczas. 95% osób twierdzi, że ważne jest, aby aplikacje i usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenie bez żadnych opóźnień lub zakłóceń.
Osoby kupujące w sieci, które starają się znaleźć najlepsze oferty, nie mają czasu ani cierpliwości, aby zajmować się nieresponsywnymi aplikacjami i reagują natychmiast, gdy napotykają jakiekolwiek problemy. 63% konsumentów twierdzi, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.
Klienci nie wybaczają
Mimo świątecznego ciepła, klienci nie wybaczają ani nie zapominają o sprzedawcach, którzy zawiedli. W tym środowisku jest wysoka presja i nie ma drugiej szansy dla sprzedawców. Na pierwszy znak problemu podczas korzystania z aplikacji, prawie trzy czwarte klientów odwróci się i odejdzie, prawdopodobnie nigdy nie wracając. 64% konsumentów twierdzi, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, aby zrobić na nich dobre wrażenie - jeśli ich usługa cyfrowa lub aplikacja nie będzie działać dobrze, już więcej z niej nie skorzystają.
Odsetek ten wzrósł z 57% od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen.
Konieczność skupienia się na dostępności i wydajności aplikacji w sezonie świątecznym nie jest niczym nowym dla zespołów IT w firmach skupiających się na handlu detalicznym. Technolodzy większych organizacji są przyzwyczajeni do wzmożonej pracy o tej porze roku, aby zapewnić, że aplikacje i infrastruktura wspierająca będą w stanie poradzić sobie ze wzrostem popytu.