Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nie tylko cena. O czym jeszcze nie mogą zapomnieć e-sklepy?

Doświadczenia klientów są równie ważne jak niskie ceny, a na prowadzących e-sklepy spoczywa presja zapewnienia odpowiedniej wydajności aplikacji - wynika z badania opublikowanego przez Cisco AppDynamics. Jego wnioski przypominają sprzedawcom o znaczeniu dostępności aplikacji sklepowej i jej wydajności w okresie zwiększonego popytu.
Reklama
  • 95% konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo.
  • Mimo tego, aż 73% ankietowanych przyznaje, że nawet najlepsze promocje nie przekonają ich do skorzystania z oferty sklepu, który posiada nieresponsywną platformę do zakupów online.
  • 78% konsumentów uważa przy tym, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych w trakcie okresów podwyższonego ruchu w e-commerce są równie ważne jak oferta sklepowa.

Coraz większa rywalizacja w e-commerce

Chociaż jest to teraz powszechne dla kupujących online, aby czekać do kluczowych dat zakupów i sezonu świątecznych wyprzedaży, rywalizacja sklepów jest jeszcze większa w obliczu obecnej sytuacji gospodarczej i wynikającej z niej presji finansowej. Aż 95% konsumentów twierdzi, że w tym roku ważniejsze niż wcześniej jest dla nich znalezienie ofert z niskimi cenami ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe.

Niezależnie od tego, czy kupujemy prezenty dla rodziny i przyjaciół, żywność i napoje na święta czy artykuły gospodarstwa domowego, konsumenci są zdeterminowani, aby w nadchodzących tygodniach znaleźć jak najniższe ceny. Ale oprócz ofert, ludzie chcą również doświadczeń cyfrowych najwyższej jakości.

Zero tolerancji dla słabych doświadczeń cyfrowych w sezonie świątecznym

Badanie Cisco AppDynamics, przeprowadzone wśród ponad 12 tys. konsumentów w 12 krajach, podkreśla, że oczekiwania konsumentów dotyczące cyfrowych doświadczeń są jeszcze wyższe niż dotychczas. 95% osób twierdzi, że ważne jest, aby aplikacje i usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenie bez żadnych opóźnień lub zakłóceń.

Osoby kupujące w sieci, które starają się znaleźć najlepsze oferty, nie mają czasu ani cierpliwości, aby zajmować się nieresponsywnymi aplikacjami i reagują natychmiast, gdy napotykają jakiekolwiek problemy. 63% konsumentów twierdzi, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.

Klienci nie wybaczają

Mimo świątecznego ciepła, klienci nie wybaczają ani nie zapominają o sprzedawcach, którzy zawiedli. W tym środowisku jest wysoka presja i nie ma drugiej szansy dla sprzedawców. Na pierwszy znak problemu podczas korzystania z aplikacji, prawie trzy czwarte klientów odwróci się i odejdzie, prawdopodobnie nigdy nie wracając. 64% konsumentów twierdzi, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, aby zrobić na nich dobre wrażenie - jeśli ich usługa cyfrowa lub aplikacja nie będzie działać dobrze, już więcej z niej nie skorzystają.

Odsetek ten wzrósł z 57% od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen.

Konieczność skupienia się na dostępności i wydajności aplikacji w sezonie świątecznym nie jest niczym nowym dla zespołów IT w firmach skupiających się na handlu detalicznym. Technolodzy większych organizacji są przyzwyczajeni do wzmożonej pracy o tej porze roku, aby zapewnić, że aplikacje i infrastruktura wspierająca będą w stanie poradzić sobie ze wzrostem popytu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum