PARTNER PORTALU

Niektóre e-sklepy notują wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 200-300 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 6 listopada 2020 14:24

Kolejne ograniczenia w handlu i wzrost liczby zachorowań w październiku spowodowały, że znów rośnie liczba transakcji w ecommerce. Nie tak dynamicznie jak na wiosnę, ale zdecydowanie szybciej niż latem. W połowie października, w czasie gdy stopniowo wprowadzano kolejne obostrzenia, liczba transakcji online wzrosła o 42 proc. w porównaniu do tych samych wrześniowych dni - wynika z analizy Blue Media, operatora szybkich płatności online.

- Pandemia, wiosenny lockdown i ograniczenia w handlu spowodowały, że w ciągu pierwszych kilku tygodni obostrzeń w Blue Media zanotowaliśmy ponad dwukrotnie większe wzrosty liczby transakcji w e-commerce niż się pierwotnie spodziewaliśmy na 2020 rok. W niektórych branżach obserwowaliśmy nawet pięciokrotne wzrosty sprzedaży rok do roku. Po pierwszej fali zakażeń i poluzowaniu obostrzeń - m.in. ponownym otwarciu centrów handlowych - pojawiły się spadki w dynamice wzrostu liczby transakcji. Nastąpiła pewna „normalizacja”, ale nadal udział e-commerce w całym handlu był znacznie wyższy niż w latach poprzednich - wyjaśnia Arkadiusz Bulc, Business Development Manager w Blue Media.

Rekordowe wzrosty wiosną i obecnie jesienią widać szczególnie u podmiotów z branży spożywczej. Porównując wybrane dni przed i po ogłoszeniu kolejnych obostrzeń w październiku wzrosty liczby transakcji sięgały nawet 94 proc. Niektóre sklepy notują ponownie wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 200-300 proc., co stanowi ogromne wyzwanie dla całej logistyki i dostarczania towarów do klienta na czas. 

Przeczytaj także:

- W dużej mierze obecna sprawność logistyczna sklepów zależy od tego, jakie wnioski wyciągnęły one po wiosennym lockdownie. Dużo e-sklepów zainwestowało w zwiększenie zatrudnienia w magazynach, zatowarowanie, liczbę współpracujących firm kurierskich. Przygotowało się na zapowiadaną przez ekspertów drugą falę zakażeń jesienią, a tym samym na zwiększony ruch w e-sklepach. Wyzwań przed nimi jest jednak znacznie więcej. Zwiększona liczba zamówień to też zwiększona liczba zwrotów, które trzeba obsłużyć. Do tego dochodzi zwiększająca się liczba zachorowań - Covid-19 nie omija pracowników sklepów internetowych - komentuje ekspert Blue Media.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6934

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.