Nielsen: Mocny spadek zakupów online w tygodniu z majówką

- Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12%, a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek. W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet, niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
- Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50% wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco – dodaje.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).