PARTNER PORTALU

Nielsen: Wygoda, oszczędność, asortyment to klucz do rozwoju e-commerce

Autor: dlahandlu.pl, PB 2 marca 2021 11:51

Nielsen: Wygoda, oszczędność, asortyment to klucz do rozwoju e-commerce Rok 2020 był rokiem wielu zmian także w zakresie zakupów kategorii FMCG przez Internet. Fot. Shutterstock

Dalszy rozwój sprzedaży online FMCG zależy od wielu czynników, w tym między innymi od tego, jak na kluczowe potrzeby shopperów będą odpowiadać detaliści – ocenia Karolina Flaht-Soroka, ekspertka Nielsen. Wśród kluczowych czynników, które będą determinować rozwój e-commerce wymienia: wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz dobór asortymentu.

Jej zdaniem, wygoda to umożliwienie korzystania z różnych form dostawy, form płatności, łatwość prowadzenia procesu decyzyjnego w sklepie online, na co duży wpływ na wygląd samych opakowań, etykiet, ale także filtry i architektura strony. Do tego należy dodać omnichanneling. – Trzy czwarte kupujących sięga po desktop w procesie zakupowym, ale urządzenia mobilne towarzyszą 42% shopperów w czasie procesu decyzyjnego – mówi Karolina Flaht-Soroka.

Oszczędność w znaczeniu niskich cen i promocji to czynnik, który silnie wpływa na decyzję o wyborze miejsca zakupu i jednocześnie bezpośrednio odwołuje się do uniwersalnego motywu korzystania z zakupów online czyli smart shoppingu.

Z kolei aspekt oszczędności czasu jest wielowymiarowy. - Odwołuje się on do możliwości elastycznego i niezależnego od godzin otwarcia sklepów motywu, ale także wskazuje na konieczność bardzo dobrego User Experience np. wirtualna półka, która jest zgodna z tym, jak po niej chce nawigować klient i jakie cechy produktu są dla niego kluczowe – tłumaczy ekspertka Nielsena.

Zwróciła ona uwagę, że badanie „wE-commerce 2020” pokazuje, jak ważny jest odpowiedni wybór asortymentu dostępnego online. - Czasami obserwujemy silne oczekiwanie wobec ogólnie szerokiego wyboru produktów (kosmetyki), a czasami aktualnie akceptowalny jest ograniczony asortyment, pod warunkiem dostępność ulubionych marek i produktów – mówi Karolina Flaht-Soroka.

- To wszystko prowadzi nas do wniosku, że e-commerce w FMCG stał się mocnym kanałem, kanałem niejednorodnym pod względem miejsc zakupów i kupowanych kategorii i związanych z nimi zachowań shopperów. Kanałem, który tak jak offline staje się przestrzenią do budowania przewag biznesowych, wzrostu sprzedaży – dodaje.

Rok 2020 był rokiem wielu zmian także w zakresie zakupów kategorii FMCG przez Internet. W efekcie, obserwujemy zmiany w sposobie planowania zakupu różnych kategorii.

- Są kategorie, których poziom planowania się wyraźnie zwiększył np. farby do włosów. Jest to ogólnie związane ze zmianą stylu życia i przeniesieniem do przestrzeni domowej aktywności, które przed pandemią wykonywane były poza nią (trend homebody economy). Jednocześnie obserwujemy także w wybranych kategoriach większą skłonność do zakupów nie zaplanowanych. To oznacza, że są kategorie, które shopper chętniej niż wcześniej dokłada do koszyka online przy okazji innych zakupów, pod wpływem impulsu budowanego przez prezentację oferty na stronie sklepu – tłumaczy ekspertka Nielsena.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8424

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.