Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Niszowość to szansa dla e-księgarń

Książki, płyty i filmy znalazły się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się produktów w 2017 roku według raportu "E-commerce w Polsce". To świetny wynik zwłaszcza mając na uwadze publikowany co roku raport Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa, według którego 63 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku nie przeczytało ani jednej książki.
Reklama

 

Sprzedaż książek w internecie rośnie – i nie jest to zasługa wyłącznie e-booków. Coraz częściej unikalne pozycje w wersji papierowej możemy nabyć wyłącznie w sieci. Wielu autorów rezygnuje z dystrybucji swoich dzieł w sklepach stacjonarnych. Najlepszym przykładem jest sukces książki "Finansowy Ninja" Michała Szafrańskiego. Podobnie z wydawnictwem Altenberg Radka Kotarskiego (z książkami popularnych youtuberów), czy OSMPOWER.pl Marcina Osmana wyspecjalizowanym w książkach biznesowych – ich produkty można nabyć wyłącznie na stronie wydawnictwa.

Część księgarń opiera swoją sprzedaż na wirtualnych stanach magazynowych książek dostępnych w hurtowniach. Ponieważ mają wtedy taką samą ofertę, konkurują głównie ceną towaru. - E-księgarnie coraz częściej stawiają na wąską specjalizację, oferując swoim klientom unikalne produkty. Tworzą nowy rynek zbytu, na którym stają się liderem - zauważa Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper.

- Postawiliśmy na książki, których nie ma w innych miejscach. Dystrybuujemy je w przedsprzedaży, której sukces wynika z dobrej relacji ze społecznością zgromadzoną wokół bloga i vloga. Dzięki temu wchodząc w nowy temat - kanał, projekt, książkę - mamy błyskawiczną reakcję zwrotną. Jeśli nie ma większego zainteresowania - szukamy dalej. Testujemy swoje pomysły, żeby wnieść na wyższy poziom pierwszy etap dystrybucji - sfinansować projekt i już na początku mieć pieniądze od klientów, a nie dopiero szukać ich po wydaniu książki - mówi Marcin Osman, założyciel wydawnictwa OSMPOWER.PL.

Budowanie społeczności wokół wydawnictwa lub e-księgarni jest bardzo dobrym zabiegiem. - Polacy zwykle sięgają po książki, które polecają im znajomi. Dlatego dobre relacje z klientem gwarantują zwiększenie sprzedaży. Niszowość to obecnie prawdziwa szansa rynku wydawniczego. Przykład małych wydawnictw wyraźnie pokazuje, że biznes można robić tam, gdzie widzi się szanse. W połączeniu z dobrym modelem można liczyć na profit - uważa Jacek Zientkiewicz.

Rynek księgarń internetowych rośnie. Według raportu PwC w najbliższych latach w sieci dobrze będą się sprzedawać książki dla specjalistów. Takie pozycje w 2020 roku zapewnią sprzedawcom kilkadziesiąt procent większe zyski niż teraz. Jak wynika z raportu platformy Shoper “E-commerce inwestuje w siebie”, polski rynek czeka coraz większa profesjonalizacja działań. Wybieranie wąskiej specjalizacji wydaje się obecnie najlepszym rozwiązaniem dla nowych firm w walce z oferującymi wszystko gigantami. 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum